Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Interne sollicitatie

Op het werk is een vacature waar ik op wil solliciteren. Ik werk hier nu ruim 1 jaar en sinds enige maanden met vast contract. De sollicitatiecommissie bestaat uit mensen die ik ken en die mij ook al kennen. Het is op dezelfde afdeling, het betreft alleen andere werkzaamheden, dus collega's blijven hetzelfde.
Vraag is nu hoe de toon van mijn motivatiebrief moet zijn. Net zo formeel als bij mijn eerste sollicitatie, of kan je nu informeler zijn en verwijzen naar hoe ze je nu kennen op het werk.
Wie heeft hiermee ervaring en wat tips, zodat ik een goede motivatie kan schrijven. De vacature lijkt me erg leuk.
Alvast bedankt! Amaterasu

ijsvogeltje

ijsvogeltje

26-07-2013 om 20:26

Informeel

Ik zou zeker kiezen voor een informele brief, anders wordt het zo'n poppenkast. Een sollicitatie moet passen bij de situatie. En die situatie is nu een heel andere dan een jaar geleden.

liora

liora

27-07-2013 om 08:26

Vooraf al vertellen

Je vertelt het vooraf aan je manager. En in de brief geef je dan aan dat jullie dit al besproken hebben. Inderdaad mag de toon informeler, maar verder moet er wel hetzelfde in staan als in een normale sollicitatiebrief.

Amaterasu

Amaterasu

27-07-2013 om 21:14 Topicstarter

Liora

Ik heb al gesproken met de manager, of het wel zin had om te solliciteren. Zijn mening was dat als ik aan de functieomschrijving en competenties voldoe, ik dat zeker kan doen.
Nu alleen nog een goede motivatie schrijven. Ik zal proberen informeel formeel te zijn.
Groet Amaterasu

Amaterasu

Als je manager het zo zegt klinkt het niet echt enthousiast. Het klinkt alsof hij/zij je niet echt een kans geeft.
Dat je een brief mag sturen als je aan de eisen voldoet: allicht mag dat. Im hoop dat de intonatie zo was dat je er nog wat enthousiasme of aansporing uit kon horen, anders lijkt me dit een waarschuwing: niet doen, je gaat het niet worden. Wil manager een positieve regerentie meegeven, een goed woordje doen?
Hoop het voor je.

Algebra

Oh sorry

Zelfde afdeling, dus zelfde manager.

Algebra

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.