Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
01-06-2023 om 23:45
In febuari 2022 is een verzoek tot echtscheiding naar de rechtbank gegaan. In september 2022 heeft mijn ex de woning verlaten. Scheiding loopt overigens nog, maar dat is volgens mij niet relevant. Als ik alle gegevens check, zouden we nog recht hebben op de inkomensafhankelijke combinatiekorting. De afspraak is dat we het bedrag verdelen. Ik ging ervan uit dat mijn ex minder verdiende dan ik, en dat de korting dus op.zijn salaris toegepast moet worden. Maar nu we de definitieve aanslagen binnen hebben, blijkt dat ik hem had moeten krijgen. Mijn ex krijgt hem dus niet, volgens de definitieve aanslag. Maar ik krijg hem ook niet.
Kan ik.dit nog corrigeren? Ik ga morgen zelf ook bellen met de Belastingdienst hoor, maar misschien hebben jullie al tips.
02-06-2023 om 20:16
Kersje schreef op 02-06-2023 om 18:39:
[..]
Helemaal mee eens!
MK ik snap dat jij helemaal geen zin hebt een nieuwe strijd aan te gaan vwb de alimentatie, maar behoudt dan ook deze korting puur en alleen voor jezelf, het komt JOU namelijk toe!
en jij bent nu ook degene die het regelt. Hij niet.
03-06-2023 om 11:25
De kinderen profiteren er sowieso van. Hij moet nog een hoop doen in hun kamers, en daar is geld voor nodig.
Overigens bedenk ik me net dat het ook in de beschikking staat, dat wij het verdelen. Dus zelfs als ik het wel zou willen houden, kan dat niet.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.