Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

An

An

12-06-2013 om 17:19

Inflatiecorrectie / vragen om verhoging loon?

Sinds 2,5 jaar werk ik bij een bedrijf. Ik heb drie keer een tijdelijk contract gehad, en straks krijg ik per 1 juli een contract voor onbepaalde tijd. (werd mij neus en lippen door verteld). Sinds het begin van mijn dienstverband heb ik geen loonsverhoging gekregen. nu gaat het financieel even flink matig met het bedrijf, we moeten er duidelijk hard aan trekken om omzet te draaien. (alhoewel ik pas directeur hoorde zeggen dat we weer een betere maand hebben gedraaid). gevoelsmatig weet ik dan nu al dat als ik om een loonsverhoging zou vragen dit om die reden afgewezen zal worden. (en gezien het feit dat ik nu al royaal meer verdien dan mijn collega die hetzelfde werk doet).

Wat is wijsheid? Wel aangeven dat ik denk dat gezien mijn prestaties een motiveringsverhoging mij toch op zijn plaats lijkt?

aangeven dat ik een inflatiecorrectie verwacht? Hoeveel procent is dat dan, als je kijkt over 2,5 jaar?

of niks vragen (weg van de minste weerstand, want ik vind om geld vragen zeer moeilijk).

graag jullie idee hierover.. dank alvast!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Waarom

Zou je alleen om principiële redenen om loonsverhoging vragen? Of heb je het financieel niet breed en is dat de reden? Ik zou niet snel in deze moeilijke economische tijden om loonsverhoging vragen maar gewoon blij zijn dat ik een vaste baan kreeg. Er is in de hele maatschappij een structurele versobering gaande en dat is niet leuk maar het is zo. Gezien het feit dat je collega voor hetzelfde werk minder verdient hoe je, denk ik, niet bang te zijn dat je niet serieus genomen wordt als je er niet om vraagt (als dat de achtergrond van je vraag is).

Vic

Vic

12-06-2013 om 22:08

Inschaling

Wordt er bij het bedrijf met vaste salarisschalen gewerkt? Dan zou je i.i.g. periodieken moeten krijgen, tenzij je al aan het maximum zit. Heeft die collega er wel salaris bij gekregen de afgelopen jaren?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.