Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Ik weet niet zo goed wat ik moet met de werksleur

hoi ik werk momenteel bij een thuiszorg organisatie als huishoudelijke hulp maar wil eigenlijk iets anders. Maar over een supermarkt enzo twijfel ik ook weer. Ik zit te denken om bij een andere thuiszorgorganisatie te gaan werken zodat ik helemaal een frisse start kan maken. Werk nu 7 en half jaar bij deze en merk dat de sleur er een beetje in zit. Ik kan ook bij een supermarkt aan de slag maar ben zo bang dat me dat niet gaat liggen. Mijn zusje zegt als ik naar een andere thuiszorg organisatie ga dat mensen misschien gaan roddelen dat ik ontslagen ben i.p.v zelf ontslag heb genomen. En dat is absoluut niet waar maar ik ben toe aan afwisseling. Wat zouden jullie doen?.

Als het werk je op zich wel ligt, kun je dan niet in opleiding om meer te mogen doen dan alleen het huishouden? Bijvoorbeeld verzorgende IG? In een werken/leren constructie zodat je wel geld blijft verdienen.

Als je het niet meer naar je zin hebt op je werk moet je opstappen. Dat betekend niet dat je gelijk weg moet maar opzoek moet gaan naar een nieuwe job.

Bij mijn zorgorganisatie is er ook de mogelijkheid om de opleiding tot helpende of verzorgende te doen. Zou zoiets wat voor jou zijn?

Het is me niet helder of voor jou de sleur in de werkzaamheden zit of bij de organisatie. Als het de werkzaamheid zijn los je sleur niet op door bij een andere organisatie te gaan werken.
En als je iets anders zou willen doen zijn er nog wel meer opties dan alleen een supermarkt hoor, zeker in deze tijd van krapte in alle sectoren.
Wat was je droombaan toen je klein was? Dit is het moment om te worden wat je toen wilde. Werkgevers zitten te springen om mensen en bieden daarom vaak interne opleidingen aan. Doe eens gek en wordt buschauffeur. Of ga werken als gezelschapsdame via Saar aan huis of een dergelijke organisatie. Kijk if je in de kinderopvang terecht kunt, of een leukere detailhandel dan een supermarkt. De Hema of Bijenkorf bijvoorbeeld. Is horeca wat voor jou? Taxichauffeur? Kijk eens op Indeed en doe daar inspiratie op. Of ga eens bij een uitzendbureau je licht opsteken. Die bieden ook vaak cursussen aan.
En je zus moet je lekker laten kletsen. Sla je vleugels uit en ga iets doen waar je energie van krijgt (en als het meezit een beter salaris op de koop toe!)

Wat een gekke gedachtegang van je zus. Ten eerste maak je je zelf veel te belangrijk en ten tweede is het heel normaal om af en toe van baan te wisselen. Trek je daar vooral niets van aan.
Ik denk dat je zo aan de slag kan bij een andere organisatie: ze zijn vast blij met je!

Misschien is een gesprek met een loopbaancoach wel iets voor je. Dit kan onder bepaalde voorwaarden  met 100% subsidie via het STAP ontwikkeladvies: https://www.stap-budget.nl/faq/6/stap-ontwikkeladvies-voor-100-subsidie-voor-loopbaancoaching?faq_item=54 . Of als je lid bent van een vakbond, kun je daar ook naar een spreekuur voor loopbaanadvies. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.