Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Jeroen

Jeroen

06-01-2017 om 03:59

Ik verhuis met mijn kinderen naar Nederland zonder mijn vrouw

Ik heb een baan aangeboden gekregen in Nederland. Ik woon op curacao, heb een Nederlandse paspoort. Mijn vrouw is nog niet geslagen voor de inburgering.
Onze plan, ik ga vooruit met de kinderen, 3 en 5 . En mijn vrouw kom later als ze de inburgering heeft gehaal.
Wij reden het financiële niet meer, mijn hele familie woon in Nederland en zal helpen. Per 15 febuary heb ik een baan.
Mijn vrouw is accord,geef toesteming om met de kinderen te verhuizen tot zij Nederland binnen mag.
Kan dit?is een briefje van haar genoeg, kan ik mij met de kinderen inschrijven.
Mijn vrouw kom uit Venezuela en leer niet ze snel Hollands. Wij zijn ten einde raad. Woon in een kamer met ze vier, geen geld,water of electra.
Heel graag hoor ik jullie advies.

Buitenlandse partner

https://www.buitenlandsepartner.nl/content.php
Op dit forum zitten mensen met ervaring.
Ik wens je heel veel sterkte, het valt niet mee. Gelukkig krijg je hulp van je familie.
Ik denk dat je ook vooral een goede advocaat nodig zult hebben.

Oefenmateriaal

Gefeliciteerd met je baan.
Ik hoop dat je vrouw snel kan komen en dat ze snel zal slagen voor de basis inburgering. Ze zal daarna hier ook nog moeten inburgeren. Heeft ze genoeg oefenmateriaal? Op de website van buitenlandse partners vind je al veel tips. Daaraan zou ik willen toevoegen de website van oefenen.nl en dan programma basis inburgering (Ad Appel)en de website 'je kan me wat'. Je kunt daar de programma's doorlopen, maar klik ook even door naar 'print de boekjes' en dan naar 'hoofdmenu' en dan naar 'extra'. Het zit wat verstopt, maar daar vind je ook veel oefeningen met woorden horen en goed schrijven onder 'woordbeeld'.
Verder kan ze op haar mobiele telefoon '50talen.com downloaden, dan hoort ze alles eerst in haar eigen taal en daarna in het Nederlands. Er zitten ook oefeningen bij met woordbeeld etc.
Zolang je vrouw niet geslaagd is voor haar basisinburgering kan een advocaat weinig voor haar doen. Ik hoop dat je verder geen last krijgt van aanvullende eisen.
Er zijn wel nog stevigere taalprogramma's die ze zou kunnen doen, ook op haar mobiel. Bijvoorbeeld: Delftse methode, Nederlands voor buitenlanders. Maar dat is echt een niveau hoger (tot A2) en pittig, omdat je alles goed moet hebben, ook alle hoofdletters en punten.
Voor de kinderen zal het een hele overgang zijn, maar als je hier familie hebt dan hoop ik dat ze daar een warm bad ondervinden en dat ze snel op school/peuterspeelzaal hun plek zullen vinden. Ik hoop dat je familie je kan ondersteunen met opvang of dat je een goede kinderopvang vindt.
Er is een papier te vinden op internet, waarmee je vrouw toestemming kan geven voor verblijf in Nederland. Meestal gaat het dan om vakanties. Als je hier bent en je hebt een woonadres, dan kun je de kinderen bij jou laten inschrijven. Ook daarvoor moet je echtgenote toestemming geven.
Heb je overwogen om eerst zelf te komen en de kinderen met je vrouw pas later over te laten komen? Wat zijn je afwegingen geweest om dat niet te doen? Zou je eventueel geld kunnen overmaken naar hen als je werk hebt?

Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.