Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Flora B

Flora B

30-01-2013 om 11:41

Ik sta met de rug tegen de muur.....

Afgelopen zomer heb ik mij door mijn kinderen over laten halen om een smartphone te kopen, zo konden we Wats Appen, ik kon het laatste nieuws, buienradar en noem maar op bekijken op mijn eigen phone. Lang over nagedacht en na een maand gebruik was ik helemaal om en kon eigenlijk niet meer zonder. Ik heb toen geen dure gekocht ( alcatel) maar wel met android bij de Kijkshop was het betaalbaar voor 70euro. Na 3 maanden ging het ding stuk (storing in de software) ik had garantie, dus moeke terug naar de kijkshop "sturen we op mevrouw"... kan 3 tot 4 weken duren.Ik al aardig verslaafd aan het ding vond het wat lang.
Na 3 weken bericht.. ik had het toestel "door derden laten openen" daardoor garantie vervallen. Voor 42 euro kon ik het laten repareren,dat maar gedaan stond voor het blok.Maar niemand anders heeft echt nooit dat ding geopend!!!!!! geen gekke dingen mee gedaan, geen zin in disscussie

Nu zijn we precies 2 maanden verder toestel zelfde melding.. weer naar Kijkshop geweest nu moet ik weer 23 euro onderzoekskosten betalen als ze het opsturen.. ( ik heb niks geks met het ding gedaan!!!) Natuurlijk laat ik hem niet repareren...maar voel mij zo machteloos tegen het grote kijkshop!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Met je rug tegen de muur?

Rot dat je je zo machteloos voelt. Maar met je rug tegen de muur? Daarmee geef je de Kijkshop mi wel heel veel macht over jou...? Je bent er zelf bij waar je gaat staan.

Zit er geen garantie op reparaties? Je mag als consument verwachten dat je telefoon twee maanden na reparatie nog werkt zou ik zo denken.

Kom op zeg

Je laat je wel erg in de luren leggen door de kijkshop.

Ik had die eerste betaling al niet gedaan en een mooie brief opgesteld waarin ik mij beroep op mijn recht op garantie en dat ik hun zienswijze betwist.

Het euvel zit het er meer in dat je misschien je toestel zsm terug wil hebben omdat je niet zonder kunt? Daar moet je dan toch even overheen stappen want de Kijkshop neemt een loopje met je en jij laat dat toe.

Kijk hier eens: http://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten-bij-product-dat-niet-goed-ondeugdelijk-is

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

31-01-2013 om 11:00

Wel laten repareren,

Maar niet betalen. Dit vergt een goeie brief. Of hulp van de consumentenbond!

Flora B

Flora B

31-01-2013 om 18:33

Niet te geloven....

Mijn man is vandaag terug geweest met het ding... niet te geloven hij is daar gewoon "uitgekafferd" hoe dan ook we moeten 23 euro onderzoekskosten betalen als het "weer onze eigen schuld" is. Dat was het de vorige keer ook niet, maar wat er bij het onderzoeksbedrijf uit komt is bindend!!!
Ik ga maar eens een brief naar radar schrijven, op internet kan ik wel meer vinden over klachten van de kijkshop, maar ze hebben een zeer strak beleid.
Het schijnt in de kleine lettertjes te staan bij je koopovereenkomst. Ik snap ook wel dat ze veel gedoe hebben met de iphones en dat er veel mensen mee liggen te klooien... maar in dit geval heb ik dat ECHT niet gedaan.
Het is mijn woord tegen het onderzoeksbureau Solid Vision en als kleine consument voel ik mij tegen de muur gezet.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

31-01-2013 om 20:57

Nou nee

Zeker in eerste instantie lag de bewijslast bij Kijkshop. Alleen het standpunt innemen dat jij de telefoon open hebt gemaakt en dat daarom de garantie vervalt is niet genoeg. Ze moeten ook echt met bewijzen komen dat dat zo is.

Maar ik begrijp dat het nogal moeilijk vechten is als eenling tegen zo'n moloch. Waarschijnlijk bereik je Radar, Kassa en de Consumentebond meer. Terugblaffen dus.

Flora B

Flora B

08-02-2013 om 08:52

En nu..

ik heb veel gegoogeld en opgezocht, kijkshop heeft zich zo ingedekt dat het in de voorwaarden staat dat bij telefoons altijd 23 euro betaald moet worden, garantie of niet. dat staat in de overeenkomst ( die niemand leest) Wij hebben hem nu laten resetten door een vriend van zoon voor een groot stuk chocolade... Ik vind het nog steeds vervelend om zo door dit bedrijf aan de kant te zijn gezet.Maar ik ben zeker niet de enige als ik de site van de consumentenprogramma's bezoek.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

08-02-2013 om 09:05

Dat mag niet flora

Kijkshop mag tijdens de garantieperiode geen 23 euro vragen.

Maar goed, ze staan weer lekker op de kaart. Ik denk ook altijd: goedkoop willen zijn, dat moet ten koste van iets gaan. En de klantenservice is dan vaak het eerste dat op de schop gaat.

Sancy

Sancy

08-02-2013 om 17:45

Ondeugdelijk product

Lees deze link eens:
http://www.consumentenautoriteit.nl/ondernemers/regels-speciaal-voor/consumentenkoop/ondeugdelijke-producten-repareren-vervangen
"Uitgangspunt is dat de consument in het geval dat het product ondeugdelijk is recht heeft op kosteloos herstel."
Daarnaast denk ik (maar ik kan het even niet vinden) dat als in de Algemene Voorwaarden is opgenomen dat reparatie (óók tijdens de garantieperiode) altijd geld kost, in dit geval tenminste 23 euro, de AV onredelijk bezwarend is en daarom niet van toepassing verklaard kan worden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.