Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Iets besteld en aantal dagen later blijkt bedrijf failliet. wat nu?

Afgelopen zondag hebben mijn man en ik op internet bij een bedrijf iets besteld. Dat zou binnen 24 uur geleverd worden. Op maandag geen track en trace, dus dinsdag gaan we nog eens kijken. dan blijkt in ene dat het bedrijf uitstel van betaling heeft aangevraagd en alles stil is gelegd. Vandaag blijken ze failliet te zijn verklaard.
Weet iemand of we nu kunnen fluiten naar het bestelde of zijn er nog mogelijkheden om het toch in huis te krijgen?

Volgens de bank kunnen we niet storneren ivm IDEAL betaling. Wat nu? Iemand raad?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

13-06-2013 om 14:14

Pech

je hebt heel erge pech. Je hebt nu een vordering op het in surceance zijnde bedrijf en staat na de belastingdienst en andere preferente eisers achter aan in het rijtje en de kans is zeer groot dat je achter het net vist.

keur

keur

13-06-2013 om 14:34

Enige strohalm

Enige strohalm kan zijn dat het bedrijf aangesloten was bij een branchekeurmerk. De waarde daarvan verschilt sterk van keurmerk tot keurmerk, maar soms kan bijvoorbeeld bij faillissement van een bedrijf een deel van de gemaakte kosten in mindering worden gebracht bij verkrijgen van dezelfde dienst/product bij een ander bedrijf dat onder datzelfde keurmerk valt.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-06-2013 om 15:04

Koop op afstand

Kun je er nog vanaf via 'koop op afstand'?

Kaaskopje

Kaaskopje

13-06-2013 om 15:11

Dat zou namelijk

normaal tot de mogelijkheden moeten kunnen behoren. Wat ik na even googlen erover lees is dat de curator je het bestelde product nog wel moet leveren als het uit voorraad kan. Moet het nog ingekocht worden, dan lijk je pech te hebben.

Urslau

Urslau

13-06-2013 om 20:05 Topicstarter

Geen idee

de bank gaf aan dat wij bij de politie aangifte zouden moeten doen. Dat gaan we wrs ook doen, maar of het wat uitmaakt, geen idee.
Volgens hun website zouden ze zijn aangesloten bij een keurmerk. Echter als er financiële problemen zijn of een faillissement dan vis je als consument achter het net. Dan gelden regels in ene niet meer. Leuk keurmerk. Wijze les: niet meer betalen met IDEAL. Dan ben je alles kwijt.

Met de curator hebben we ook contact gehad. Bot antwoord: alle gegevens staan op de website en mogelijk hoort u van ons. Enige pluspunt is dat er bij een doorstart misschien iets geleverd gaat worden.
bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga kijken of ik via die kanalen misschien nog iets kan bereiken.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-06-2013 om 23:38

Urslau

Het ligt niet aan Ideal dat je je geld niet terug kunt halen, maar aan de handeling van het overmaken van geld vanaf je bankrekening. Dus als je direct vanaf je rekening iets betaalt, kun je dat bedrag niet meer storneren. Alleen betalingen die via een automatische incasso worden geïnd kun je terughalen. Stel dat je wat je gekocht had in een winkel had gekocht, maar het zou de volgende dag klaarliggen voor je. Jij betaalt en gaat de volgende dag terug naar de winkel... groot plakkaat op de deur 'gesloten ivm faillissement' dan had je je geld ook niet teruggekregen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.