Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

niks

niks

18-11-2017 om 13:34

iemand ervaring met werken bij Leger des Heils

Hoi allemaal,

al een tijdje ben ik werkeloos.
afgelopen week zag ik een vacature, precies passend in mijn profiel.
maar.... bij het Leger des Heils.

Ze vragen een positief Christelijke levensovertuiging.
Dat is de enige eis waar ik niet aan voldoe.
Heb helemaal geen religieuze levensovertuiging.
Ook geen probleem als anderen die wel hebben

Ik denk dat ik maar ga schrijven, en dan kijken

Heeft iemand van jullie ervaring met werken bij het Leger des Heils? Speelt religie een grote rol?

groetjes

Niks

Dendy Pearson

Dendy Pearson

18-11-2017 om 13:40

Och

Ik ken ook op christelijke scholen genoeg leerkrachten die helemaal niet gelovig zijn.
Zolang je niet vloekt etc en nadrukkelijk laat weten dat je ongelovig bent zou het weinig uit moeten maken. Bij ern eventueel sollicitatiegesprek het een beetje in het midden laten zeg maar.
Ligt trouwens ook aan de functie lijkt me.

zebra

zebra

18-11-2017 om 14:04

gewoon proberen

niet geschoten is altijd mis. Mocht het dan toch niet je ding blijken te zijn, dan kun je weer verder solliciteren.

Respect

Vaak is het genoeg dat je aangeeft de levensovertuiging te respecteren. Bovendien zitten we nog steeds in een samenleving met christelijke waarden die je ook als ongelovige kunt onderschrijven zoals omzien naar elkaar, gemeenschap zijn met elkaar, elkanders lasten dragen, compassie.
En je realiseren dat respect ook echt respect betekent. Belangstelling voor de leefwereld van je collega's en clienten.

Mijn laatste werkkring was niet christelijk en ik heb me echt gestoord aan het gebrek aan respect voor mensen met een geloofsovertuiging. Dan was wel intellectueel uitgedaagd.

niks

Gewoon proberen. Ik neem aan dat het niet een vacature is waarvoor vereist is dat je ook daadwerkelijk gaat evangeliseren.
Vziw werken er heel veel mensen voor het Leger die helemaal niet hetzelfde geloof aanhangen. Dat kan ook moeilijk anders, zo dik zijn mensen met die overtuiging nu ook weer niet gezaaid.

Ik zou inderdaad in de brief duidelijk maken dat je de overtuiging kunt respecteren, en dan maar zien. Ze doen een hoop welzijnswerk en daar zullen ze toch vooral goede mensen voor willen hebben, als jij net zulke goede papieren hebt als een wel belijdende christen maak je denk ik best een kans.

Een vriendin van mij heeft in het kader van een stage ooit voor het Leger gewerkt, en er zit werkelijk geen christelijke vezel in haar lijf. Maar goed, dat was een stage.

Succes met de sollicitatie!

Groeten,

Temet

Zichtbaar

Bij het ldh kan je niet werken als je zichtbaar een ander geloof dan het Christelijke uitdraagt. Je moet ook met overtuiging kunnen zeggen dat Jezus de zoon van God is en kynnen voorgaan in gebed

niks

niks

19-11-2017 om 09:34

gedaan!

Nou, ik heb net brief en motivatie gestuurd.
Jullie hebben gelijk: je weet maar nooit...
Het is een baan in mijn vakgebied, ik voldoe aan alle criteria en het is lekker op fietsafstand van huis.

MarSy: het is geen functie waarin je direct met clienten werkt,
dus dat zal geen probleem opleveren.

groetjes
Niks

Werk veel met het ldh

En respect hebben voor hun geloofsovertuiging is over het algemeen niet voldoende. Ze willen echt dat je zelf ook het geloof aanhangt.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

19-11-2017 om 12:28

Niks

Je ontdekt vanzelf of ze de levensovertuiging respecteren voldoende vinden. Ik heb niet het idee dat je bij elke functie geacht wordt voor te gaan in gebed zoals MarSy schrijft.

Succes met je sollicitatie !

( vind het trouwens wel vreemd als leerkrachten op een christelijke school niks met geloof hebben. Bidden en zingen met een klas terwijl het voor jezelf als een soort toneelspel voelt - daar zou ik me ongelukkig bij voelen.)

Triva

Triva

19-11-2017 om 12:53

Wilgenkatje

Niet op elke pc school bidden en zingen ze hoor.

Tijgeroog

Tijgeroog

19-11-2017 om 13:13

Ik ziu het niet willen

Ik ben zelf atheïst, eentje met veel respect voor andere geloven. Maar ik zou niet bij een organisatie als het Leger des Heils willen werken, omdat het doel is om mensen te vertellen over Gods liefde (samen met mensen helpen). Maar dat is iets waar ik nadrukkelijk niet in geloof en ik zou me er daarom niet prettig bij voelen om daar te werken.

Maargoed, dat is natuurlijk ook een persoonlijke mening, en ik zit ook in de luxe-positie dat ik niet op zoek moet naar een baan, dan is er minder ruimte voor zulke principes.

Amsterdamse

Amsterdamse

19-11-2017 om 13:34

Waarden

AnneJ: ‘Bovendien zitten we nog steeds in een samenleving met christelijke waarden die je ook als ongelovige kunt onderschrijven zoals omzien naar elkaar, gemeenschap zijn met elkaar, elkanders lasten dragen, compassie.’

De waarden die jij opsomt zijn geen christelijke waarden. Het zijn menselijke waarden en ze passen in vele religies. Deze waarden zijn niet ‘uitgevonden’ door christenen. Je formulering dat ongelovigen ze ‘ook’ kunnen onderschrijven vind ik echt niet kunnen.

Ik bedoel maar

Dat het algemeen menselijke waarden zijn die je terugvind in alle religies en niet-religies bijt elkaar niet. De formulering kan iets anders zijn.
Maar TS solliciteert niet bij jou dan hoef je die waardendiscussie helemaal niet te benoemen. Beter van niet want je kunt er scherp op aangevallen worden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.