Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Kaaskopje

Kaaskopje

09-11-2014 om 15:03

Hulp bij brief

Eind februari loopt mijn contact af, maar ik wil uiteraard proberen of er toch een gaatje is voor een verlenging. Dat zou een vast contract moeten worden. De kans is daarom erg klein. Ik ben nu een brief in elkaar aan het sleutelen. Normaal ben ik daar niet zo onzeker over. Ik krijg ook standaard te horen dat een afwijzing nooit aan mijn brieven ligt. Mijn stijl is bij mijn huidige werkgever juist bejubeld. Maar ik heb nu het gevoel dat ik het even aan iemand met kennis van personeelszaken moet voorleggen.'Slijm' ik teveel? Klinkt het te wanhopig? Maak ik teveel woorden vuil aan iets wat in een paar zinnen kan? Dat soort zaken

Wie, iemand die dus in professioneel opzicht hier mee te maken heeft, wil me adviseren na het lezen van mijn brief?

Vertrouwen

Je hebt als voordeel ten opzichte van zomaar een sollicitatie, dat je je werkgever al kent. Ik denk dat jij beter kan inschatten of je brief passend is dan een professional die jou en het bedrijf niet kent. En van een brief die recht uit het hart geschreven is kan je geen spijt krijgen, je laat jezelf zien zoals je bent en als dat niet goed genoeg is houdt het op toch?

skik

Kaaskopje

Kaaskopje

10-11-2014 om 14:54

Skik

Daar zit iets in. Ik ben echt vreselijk met sollicitatiegesprekken, werd ik maar alleen op mijn brieven aangenomen.)

Het probleem is nu niet dat ik niet goed genoeg ben of niet gewaardeerd wordt, maar dat ze somber zijn over de toekomst. Slechte tijd voor een vast contract dus. Het bedrijf zelf blijft wel staan, maar als het tegenzit met minder medewerkers.

Barvaux

Barvaux

10-11-2014 om 15:07

kaaskopje

Maar waarom moet het nu een vast contract worden? Dat hoeft toch helemaal niet? Ik zou het daar op gooien, geef me nog een tijdelijk contract!

Kaaskopje

Kaaskopje

10-11-2014 om 20:25

barvaux

Ik heb al 3 korte tijdelijke contracten gehad.

Barvaux

Barvaux

10-11-2014 om 20:36

Dom

Wat dom dan van dat bedrijf dat ze zulke korte contracten geven... jammer.

bibi63

bibi63

10-11-2014 om 20:58

stuur mij maar je concept

Ik lees en beoordeel dagelijks soll. brieven, dus als je wilt kun je je concept naar mij sturen.
Bibi

Kaaskopje

Kaaskopje

11-11-2014 om 20:27

Bibi

Wil je een mail sturen naar [email protected]? Ik ben er nog mee bezig, maar uiterlijk morgen stuur ik het je toe.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-11-2014 om 20:29

Barvaux

Het was niet de planning dat ik er nog steeds werk

bibi63

bibi63

11-11-2014 om 21:11

kaaskopje

Ik heb je een mail gestuurd.
Gr. Bibi

Kaaskopje

Kaaskopje

12-12-2014 om 23:31

Update

Ik heb de brief gestuurd na een paar goede tips van Bibi (dank je wel nogmaals), maar hoewel ik er nog geen reactie op heb gehad weet ik nu wel dat ik weer verder moet kijken. Ook collega's met een langere staat van dienst zullen geen verlenging krijgen doordat een enorm aantal klanten onder een andere administratie zullen gaan vallen. De klap voor mijn werkgever is echt heel groot. Weer zo'n situatie dat de opdrachtgever het werk zelf wil gaat doen omdat dat vast goedkoper zal werken. De story of my life... Maar goed, ik weet het nu zeker. Op naar de volgende uhm... uitdaging.

Sterkte

Ik hoop dat je snel weer een goede werkplek vindt.

bibi63

bibi63

15-12-2014 om 22:12

Succes!

Hopelijk vind je een leuke vacature! En balen, dat iets anders bij je huidige werkgever van de baan is.
Bibi

Kaaskopje

Kaaskopje

15-12-2014 om 23:17

Ik probeer me er maar niet

druk om te maken. Ik mag hier nog twee hele maanden werken. Daar geniet ik gewoon van.

Annet

Annet

16-12-2014 om 08:26

Brief naar opdrachtgever

Ik zou een open sollicitatie sturen naar de opdrachtgever die het zelf gaat doen.

Jesse_1

Jesse_1

16-12-2014 om 08:39

De opdrachtgever

Ik begrijp dat je via een uitzendorganisatie oid voor een andere opdrachtgever werkt?
Dan zou ik idd een sollicitatie rechtstreeks naar de opdrachtgever sturen. Die moeten jou dan echter ook in vaste dienst nemen en zullen daar misschien niet happig op zijn. De nieuwe ketenbepaling gaat pas per 1 juli 2015 in, dus als je graag binnenboord wilt blijven, zou je ook voor kunnen stellen om een 3 maanden pauze in te lassen en dan weer in tijdelijke dienst daar te komen (bij de opdrachtgever dus).

Kaaskopje

Kaaskopje

16-12-2014 om 20:14

Nee, geen opdrachtgever

Ik ben daar wel binnengekomen via een uitzendbureau, maar ik werk sinds april voor het bedrijf zelf.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-12-2014 om 20:16

... en

de toekomst ziet er wat somber uit, waardoor collega's die er al langer zitten ook hun baan kwijt kunnen raken. Ik moet het dus echt van me af zetten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.