Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Bezorgde buuf

Bezorgde buuf

01-12-2014 om 13:48

Huiselijk geweld, welke rechten?

Wat zijn je rechten als je je aangifte hebt gedaan tegen je mishandelende man? Hij is opgepakt en daarna mocht hij een aantal dagen niet meer bij z'n vrouw en kindje komen, maar daarna? Mag hij weer gewoon terug naar huis? Mijn buuf is bang dat hij dat wil en gaat in dat geval met hun kindje naar een vriendin. Hij wil worden uitgekocht, maar het duurt nog even voordat dat rond is.

weet het ook niet, maar

Ik vond dit: http://www.huiselijkgeweld.nl/dossiers/huisverbod.

Kennelijk kan het huisverbod ook nog worden verlengd, en de bedoeling is dat de tijd van het verbod wordt gebruikt om hulpverlening op gang te brengen. Dus denk ik dat er wel iemand is die die dame meer inlichtingen kan geven. Bij de politie, of bij de inmiddels ingeschakelde hulpverlening.
Maar op zich: ik neem aan dat als het huisverbod is uitgewerkt hij op zich weer gewoon naar huis mag. Vraag is of hij dat ook daadwerkelijk wil. En als het weer fout gaat heeft hij natuurlijk bij de eerste kik van haar de politie in zijn nek, dus misschien is hij nu wat rustiger geworden...

Als ze getrouwd zijn en er zit een scheiding aan te komen dan kan in het kader van die scheiding in een snelle procedure (verzoek voorlopige voorzieningen) worden gevraagd dat zij het alleengebruik van de echtelijke woning krijgt. Maar voor een scheiding, met alles erop & eraan moet ze wel een advocaat in de arm nemen.

Maar mijn idee zou in eerste instantie zijn: vraag of ze een contactpersoon heeft binnen politie en/of hulpverlening en laat haar die opbellen.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.