Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

J

J

10-11-2016 om 19:00

Huis uitgezet???

Via via (particulier) huren wij een huis wij hadden met onze huur net recht op huurtoeslag. Helaas hebben de eigenaren het huis verkocht en moeten wij er begin feb '17 uit. Wij hebben een dochter van 1 en hebben geen vangnet (ouders o.i.d) waar we terecht kunnen. Mijn vriend werkt fulltime en ik ongeveer 15 uur in de week. Ik heb urgentie aangevraagd en volgende week een gesprek.
Ik ben zo bang dat we er geen recht op hebben omdat je het toch niet zomaar krijgt.
Dan staan we dus op straat.

Heeft iemand ervaring met zo'n gesprek? Of tips waardoor ik toch aan de urgentie kom? Tips voor als we er toch geen recht op hebben?

Ik hoor het graag!

Rechten

http://www.advocaten.nl/nieuwe-eigenaar-gebonden-aan-oude-afspraken-met-huurder/

" In principe geldt het adagium: ‘koop breekt geen huur’. Dit betekent dat ondanks de eigendomsoverdracht de huurder wordt beschermd. De bestaande huurovereenkomst moet dus door de nieuwe eigenaar worden gerespecteerd."

Zo mag je dus niet uit huis gezet worden.

Nastia

Nastia

10-11-2016 om 19:23

Oude info

Als er gehuurd is op basis van de leegstandwet word je bij verkoop wel degelijk geacht het huis te verlaten. 3 maanden opzegtermijn is dan ook redelijk het is het 99% zeker geen reden voor urgentie.

vlinder72

vlinder72

10-11-2016 om 19:23

nee, Annej

Dat geldt niet als de woning verhuurd wordt op basis van de leegstandswet. Dat zorgt er juist voor dat mensen hun woning kunnen tijdelijk kunnen verhuren zonder dat er huurderbescherming ontstaat.

Je staat niet op straat

Je hebt nog drie maanden om een huis te vinden, dus als de wiedeweerga aan de slag! Mogelijkheden genoeg om via particuliere huur weer wat te vinden, jullie hebben inkomen dus moet lukken!

naar het juridisch loket

Als de woning verhuurd wordt op basis van de leegstandwet valt het tegen met de huurbescherming, maar dan moet de verhuurder wel aan een hoop voorwaarden voldoen, en dat is lang niet altijd het geval. Ga naar het juridisch loket voor verder advies. Behalve als je in Amsterdam woont, ga dan naar het Wijksteunpunt wonen (misschien zijn er in andere steden vergelijkbare steunpunten, dat weet ik niet. Als ze net zo goed zijn als de Amsterdamse kan je daar uitstekend terecht).

Groeten,

Temet

Dit zat er aan te komen

Als je een huis huurt dat te koop staat dan weet je dat je vroeg of laat weg moet. Ga informeren wat de mogelijkheden zijn. Misschien nu kopen? Kijk of je kunt inschrijven bij woningstichtingen in naburige gemeenten. Kijk wat er mogelijk is (in geval van nood) bij recreatieparken. En ga makelaars bellen, zij weten regelmatig huizen die via de Leegstandswet verhuurd worden en waar betrouwbare huurders voor gezocht worden. Wat je ook nu kunt doen is bij de huidige verhuurder een "verklaring van goed huurderschap" aanvragen, dan heb je die alvast paraat mocht er om gevraagd worden.
Succes ermee!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.