Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Moeder van een student

Moeder van een student

11-08-2017 om 10:55

Hoogte servicekosten (en huurtoeslag)

Wij hebben informatie gekregen over studentenwoningen voor studenten met een beperking. Een supermooi aanbod, studio met eigen voorzieningen en de mogelijkheid huurtoeslag aan te vragen. Echter, de huurprijs is 475-575 incl servicekosten en voorschot verwarming, en dat is te hoog om in aanmerking te komen voor toeslag als je onder de 23 bent. Dat is dan toch een wassen neus, dat aanbod? De meeste studenten zijn onder de 23, en met de beperking die je hebt om in aanmerking te komen kun je meestal geen bijbaan hebben naast je studie.
Of is het aannemelijk dat de servicekosten zo hoog zijn dat je onder de 412 euro kale huur blijft? Ik kan er natuurlijk over bellen maar ik hoopte dat hier iemand weet wat ongeveer een normaal bedrag aan servicekosten is. Het betreft een goed onderhouden gebouw met lift.

weet het niet, maar

betekent het feit dat het een voorziening voor studenten met een beperking is, misschien dat er extra voorzieningen zijn en daardoor hogere servicekosten?

Ik denk dat speculeren niet zo bar veel zin heeft en dat je even moet bellen met die club om te vragen hoe hoog de servicekosten nou werkelijk zijn. En hoezo is de huur 475-575? Waarom het verschil tussen die twee bedragen? En kan je daarbinnen dan nog kiezen? De verhuurder zal ongetwijfeld meer weten te vertellen, ik denk dat je die gewoon moet bellen. Maar dat voorschot verwarming is neem ik aan al enkele tientjes, servicekosten zijn er niet alleen voor de lift maar vermoedelijk ook voor schoonmaak, onderhoud en verlichting gemeenschappelijke ruimtes etc, dus ik denk dat zeker bij die lagere huurprijs een kale huur onder de huurtoeslaggrens heel goed denkbaar is.

Groeten,

Temet

Sally MacLennane

Sally MacLennane

11-08-2017 om 11:02

jongerenkorting

Onze woningbouwvereniging heeft appartementen voor zo'n huur, maar jongeren krijgen korting zodat ze toch nog in aanmerking komen voor de huurtoeslag.
Vaste lasten kunnen van alles bevatten, in het geval van mijn zoon zit daar ook blokverwarming bij.

De enige manier om er achter te komen is toch: bellen.

Triva

Triva

11-08-2017 om 11:24

inderdaad

Wat heeft speculeren nu voor zin en wat is het nadeel van bellen? Ik denk overigens dat die verschillen in huur kunnen ontstaan door het formaat van de kamers, balkon, tuin etc.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.