Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Carrieremoeder

Carrieremoeder

15-01-2016 om 10:55

Hoe verder na afwijzing

Goed, mijn BBL plek ging op het allerlaatste moment niet door.
Het is even slikken maar ik ga toch door met het zoeken naar een andere baan.

Ik heb gemerkt dat het vinden van een BBL plek heel moeilijk is. Ik wilde VIG gaan doen. Omdat ik geen ervaring heb ik de zorg ben ik boventallig bij bedrijven. Daarom denk ik erover om via een thuisstudie de opleiding Helpende te gaan volgen, ik heb nu wat bedrijven
Aangeschreven of zij dan evt voor een aantal uur een stageplek hebben. Daarna hoop ik dan door te leren voor VIG.

Maar wat mij ook een mooie uitdaging lijkt is de opleiding pedicure. En dan geen salon aan huis, maar ambulante pedicure, het liefst met ouderen. Ook vanuit die basis opleiding kun je weer verder leren .

Wie heeft er weleens de thuisstudie Helpende of Pedicure gevolgd?
Ik weet het, het zijn totaal verschillende vakken, maar dat ik iets wil qua zorg met ouderen is wel duidelijk voor mijzelf!!

Tijgeroog

Tijgeroog

15-01-2016 om 12:07

Is er werk?

Ik lees canapés over thuiszorgorganisaties die failliet gaan, en personeel dat op straat komt te staan. Dus ik zou eerst goed uitzoeken of er wel werk in te vinden is.

Fransien

Fransien

15-01-2016 om 12:17

Pedicure

Voor een goede pedicure is er wel werk, zeker als ze aan huis komt. Maar zorg dan wel voor goede papieren, bijvoorbeeld een extra cursus over de diabetische voet enzo, dat is een veel voorkomend probleem bij ouderen.
Probeer, als je kunt, bij een lokale pedicure stage te lopen, liefst eentje met werk teveel, dan kun je wat klanten overnemen waar zij geen tijd voor heeft.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-01-2016 om 22:26

Helpende

Mijn dochter zit nu in een flexpool van helpenden en mijn indruk is dat er regelmatig werk is.

Ad Hombre

Ad Hombre

16-01-2016 om 11:29

Afkortingen

BBL? VIG?

Denk je dat iedereen die afkortingen maar begrijpt? Zou je de lezers die de moeite nemen op je postje te klikken van dienst kunnen zijn door te proberen ze minstens *een* keer voluit te schrijven? Vorm van fatsoen?

Carrieremoeder

Carrieremoeder

16-01-2016 om 12:34

Ook goedemorgen Ad Hombre

Alles goed met u?
Heeft u dan werkelijk interesse om op mijn post te reageren?
Of bent u hier alleen bezig om iemand af te snauwen?
( als je werkelijk niet weet wat BBL is ga ik dat ook niet uitleggen)
Fijne dag!

Kaaskopje

Kaaskopje

16-01-2016 om 13:18

Nou Ad Hombre toch!

Kom uit je HBO/WO torentje en verdiep je zelf in dit soort afkortingen

BBL... Google is je vriend.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Beroepsbegeleidende_leerweg

VIG... Google is je vriend.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Verzorgende_%28VIG%29

Ik als moeder van MBO'ers wist natuurlijk metéén waar het over gaat. Aangezien het gros in Nederland op MBO-niveau studeert/leert zullen héél veel mensen weten wat BBL en BOL is, zodra kindlief van het VO doorgaat naar het MBO of HBO/WO.

Weet je waar ik als MBO-kind-moeder dan weer niet veel van begrijp? Van bachelors en masters. Daar wordt ook nooit extra uitleg over gegeven als het onderwerp zo te pas komt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.