Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

tijdelijke nick

tijdelijke nick

03-03-2014 om 19:27

Herinnering factuur 2011...

In 2011 heb ik samen met mijn toenmalige partner relatietherapie gevolgd. Onze relatie is de afgelopen jaren alsnog op de klippen gelopen. Nu krijg ik een mail via mijn ex-partner, dat hij een herinnering voor een factuur heeft gekregen van de betreffende therapeut over november 2011. Ik heb het uitgezocht en het is wel degelijk betaald! Maar nu mijn vraag:

Het stuit me enorm tegen de borst om ruim twee jaar na dato nog een herinnering te krijgen om alsnog te betalen. Ik heb de neiging om te zeggen (als het niet betaald zou zijn): dit is verjaard, sorry, maar ik betaal niet. Wat vinden jullie, betalen (want de sessie hebben we indertijd gehad) of niet-betalen (had hij maar eerder moeten herinneren).

Verschillende verjaringstermijnen

http://www.consuwijzer.nl/thema/verjaring

Verjaringstermijn bij diensten is 5 jaar.

Angela67

Angela67

03-03-2014 om 19:35

hmm ik vind het raar.

wat maakt dat nou uit? Je mailt gewoon dat het betaald is (schermprintje bijvoegen). Als je het maken van zo'n opmerking belangrijk lijkt te vinden dan denk ik dat je je energie in de verkeerde zaak stopt (en er dan ook nog een posting aan wijden is helemaal te veel eer voor zo iemand die kennelijk z'n administratie niet op orde heeft).
Overigens zijn er wettelijke verjaringstermijnen, die lijken me een betere graadmeter dan jouw eigen gevoel of iets raar is of niet.
gr Angela

tijdelijke nick

tijdelijke nick

03-03-2014 om 19:36

Aha

Tja, dan zou ik er in dat geval dus gewoon aan moeten geloven.
Blijft staan dat ik het wel erg slordig vind....zo lang na dato nog eens herinneren!

tijdelijke nick

tijdelijke nick

03-03-2014 om 19:41

Maakt ook niet uit

Ach Angela67, het maakt ook inderdaad niet uit en die opmerking maak ik ook helemaal niet richting hem, dat was gewoon even hypothetisch. Ik vroeg het me gewoon af.
Ik was me wel bewust van verjaringstermijnen, maar had me niet gerealiseerd dat die ook voor diensten zijn vastgesteld. Nu weet ik dat wel.... weer wat geleerd!

slordig, maar ja

Slordig, inderdaad, maar de verjaringstermijn is 5 jaar. En niet korter. Tenzij de andere kant de schijn heeft gewekt dat er niet meer betaald hoefde te worden, maar dat wordt niet snel aangenomen.

Het zijn zware tijden voor zelfstandigen - allerlei soorten zelfstandigen - en het is niet zo heel vreemd dat deze therapeute uit allerlei hoeken nog wat geld hoopt te peuren. Ziet zij dus een - naar zij meent - onbetaalde rekening dan is het wel begrijpelijk dat ze erachter aan gaat.

Zeg ik, maar ik ben zelf zelfstandige, en niet altijd zo heel best georganiseerd. Mij kan dit ook gebeuren, vandaar mijn invoelende houding . Afhankelijk van de hoogte van het bedrag en de omstandigheden zou ik het laten zitten of er alsnog om komen, ik zou zelf in een dergelijk geval er overigens een verontschuldigend briefje bij doen met de strekking van 'sorry dat ik u er niet eerder aan herinnerd heb, maar...'.

Maar goed, deze mevrouw heeft het kennelijk gewoon mis, er is wel betaald. Als je dat laat zien is de kwestie ook weer de wereld uit.

groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.