Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Blue

Blue

03-05-2016 om 17:43

Groepsinterview klantenservice medewerker

Ik heb, onverwachts, morgen een groepsinterview n.a.v. een sollicitatie als klantenservicemedewerker. Wat moet ik me hier precies bij voorstellen en hoe kan ik me eventueel voorbereiden? Ik heb er geen enkele ervaring mee... Is er iemand die me hier meer over kan vertellen?

Vesper Lynd

Vesper Lynd

03-05-2016 om 22:48

Succes

Wat jammer dat je geen reacties hebt gekregen. Ik weet ook niet hoe het in zijn werk gaat, maar wil je veel succes wensen morgen.
Wat algemene tips; wees open en enthousiast, en geef antwoord op de vraag. Als je iets niet weet, zeg dat dan en ga niet zelf iets verzinnen. Dat lijkt me overigens ook voor het specifieke geval een goed advies, een klantenservicemedewerker moet goed kunnen luisteren.

Blue

Blue

04-05-2016 om 08:49

Dank je Vesper

Ik heb wel wat via Google gevonden maar dat verschilt nogal. Ik kom niet zo heel goed uit de verf in groepen helaas. Maar goed, heb me voorbereid op een voorstelrondje (soort elevator pitch), gelezen dat het belangrijk is om de namen te onthouden (inderdaad: luisteren) en verder kan het van alles en nog wat worden. Heb (gelukkig?) net een workshop van het UWV gehad, ook daar hebben we wat opdrachten in groepen gedaan, dus wie weet helpt dat een beetje...

Kaaskopje

Kaaskopje

04-05-2016 om 09:03

Oh sorry

Als ik dit eerder had gezien, had ik het je uitgebreid kunnen vertellen. Of ben ik nog op tijd?

Je kunt verwachten dat je in een kring rond een tafel zit en je je moet voorstellen en eventueel een rollenspel moet doen en je sollicitatie moet motiveren. Bij sommigen moet dat in een 'elevator-pitch', maar als je dat niet letterlijk zo meegekregen hebt, zal dat niet hoeven. Maar het is wel handig om je dat zelf aan te leren. Een elevator-pitch is een motivatie die je in een minuut of twee minuten kunt vertellen, net zolang als je in een lift tegen iemand aan zou kunnen praten dus.

Succes! (Je bent dus eigenlijk een collega van mij )

Blue

Blue

04-05-2016 om 12:31

Wie weet collega's

Ik had eigenlijk wel een beetje op je gerekend, Kaaskopje , maar te laat helaas. Toch bedankt voor je reactie!

Maar het gesprek stelde niet zoveel voor, in die zin dat er geen ingewikkelde groepsopdrachten of zo kwamen. Ze vertelden veel over het bedrijf en de functie en over zichzelf. Daarna inderdaad een voorstelrondje. En op het laatst nog een motivatie waarom je bij dit bedrijf wilde werken.
Ik heb geen callcenter achtergrond dus ben heel benieuwd wat dit gaat worden. En als het doorgaat, of ik er ook echt geschikt voor ben. De andere deelnemers waren erg jonge meisjes van rond de 20 jaar en vaak nog student. Maar goed, afwachten... Vandaag hoor ik meer.

Kaaskopje

Kaaskopje

04-05-2016 om 12:51

Ben benieuwd!

Ja het jonge meisjes en jongens gehalte is bij dit soort banen altijd hoog. Het is ideaal voor naast een studie.
Duimen dus maar. Had je er zelf wel een goed gevoel over?

Blue

Blue

04-05-2016 om 17:17

Ik heb de baan!

Het is dus gelukt! Komende week hoor ik er meer over, maar heb in ieder geval de bevestiging dat ik ben aangenomen. Een nul-urencontract via een payrollbedrijf. We zullen het zien.

Het is een beetje dubbel, ik verdien amper meer dan wat ik nu aan uitkering krijg. Maar aan de andere kant kan ik hier nu meer ervaring in op doen en zo misschien wel weer ergens anders in rollen. En daar ben ik ook erg blij mee. Maar voel me wel wat onzeker. Mijn vorige baan is niet helemaal gelopen zoals gedacht helaas. Dus nu maar hopen dat dit beter gaat...

Beetje rare vraag misschien maar is dit niks voor jou Kaaskopje? Ik las dat je ook in Utrecht werk had? Dit is met de trein goed te bereiken (Almere).

Kaaskopje

Kaaskopje

05-05-2016 om 01:33

Blue

Ten eerste gefeliciteerd. Goed dat het gelukt is en het is een cliché, maar het staat inderdaad goed op je cv. En wie weet vind je het leuk genoeg om het er een tijdje vol te houden. Het loon voor dit soort werk, houdt niet over inderdaad, maar zolang ze mijn reiskosten maar betalen, kan ik er mee leven.

Ik heb een paar dagen geleden gekeken of Almere voor mij haalbaar is en qua reistijd is dat wel zo. Waar ik vooral mee zit is hoe flexibel werkgevers zijn als je door vertragingen niet op tijd op het werk kunt zijn. Zo zag ik vandaag een baan in Zoetermeer. Qua reistijd niet zo heel anders dan naar Utrecht, maar meerdere overstapmomenten en dus meer kans op vertraging en na je starttijd binnenkomen. Wat dat betreft was mijn voorlaatste werkgever echt ideaal. Daar kon je gewoon wat later binnenkomen en dan ging je of wat later weg, of je teerde weer een beetje in op bij elkaar gespaarde tijd. Dat werkt een stuk meer ontspannen dan wanneer je stipt om zo en zo laat paraat moet zitten.

Is het bedrijf waar jij nu gaat werken in de buurt van het station? Op Amsterdam Sloterdijk heb ik als alles rijdt zoals het moet rijden wel voldoende tijd om van het ene perron naar het andere te hoppen bij het overstappen.

De knop is bij mij duidelijk omgegaan wat afstand betreft. Als ik hier op een baan moet gaan zitten wachten, kan het lang duren.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-05-2016 om 01:36

Oh ja...

Ik kan me voorstellen dat je je onzeker voelt. We zitten wat dat betreft in hetzelfde schuitje. Maar die ervaring kun je nu weer gebruiken bij deze baan. Andere mensen, andere stijl van werken misschien. Geen een bedrijf is precies hetzelfde.

Blue

Blue

05-05-2016 om 09:59

Vlakbij station

Het is 7 minuten lopen vanaf station Muziekwijk. Volgens mij moet jij daar kunnen komen met 1 overstapmoment, dacht ik. Ik heb het idee dat ze wel erg op zoek zijn naar personeel. En ik heb zelfs geen callcenterervaring en toch gelukt. Voor jou zou het dan helemaal mogelijk moeten zijn, lijkt me. Hoe soepel ze zijn, daar heb ik natuurlijk nog geen idee van. Je kan me mailen als je wilt. Via het forumbeheer?

Kaaskopje

Kaaskopje

05-05-2016 om 14:09

Blue

Zou jij de vacature naar het emailadres willen sturen die ik je bij het andere onderwerp heb gegeven?

Blue

Blue

06-05-2016 om 21:48

Kaaskopje

Je hebt mail!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.