Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Duppie

Duppie

28-10-2013 om 18:09

Geweigerd voor telefoon abo vanwege (gebrek aan) kredietwaardigheid

Ik heb van het weekend een nieuwe mobiel besteld, met een bijbehorend abootje; niks buitenissigs, 20 euries per maand.
Nu krijg ik vandaag bericht dat ze mij weigeren als klant vanwege mijn kredietwaardigheid. Ik weet niet beter dan dat mijn enige lening een hypotheek is waarvan ik keurig de afbetaling betaal. Bovendien beschik ik over een bovenmodaal inkomen.
Ik heb gebeld naar de leverancier, maar telefoonnummer was buiten werking. Ze hebben beloofd binnen 2 dagen mijn mail te beantwoorden. Bij de BKR moet ik geld betalen om mijn eigen gegevens op te vragen, dus daar pas ik nog even voor. Heeft iemand dit ook bij de hand gehad?

Katniss

Katniss

28-10-2013 om 18:22

Bij je bank

Via je eigen bank kun je (wel tegen betaling) je BKR-gegevens opvragen. Ik zou dat toch maar doen, want misschien staat er wel iets in wat helemaal niet klopt en daar houd je dan jaren last van.

Duppie

Duppie

28-10-2013 om 18:38

Arme student

Mijn zoon, arme thuiswonende student met alleen een paar tientjes basisbeurs en geen baan heeft van deze firma trouwens wel een (best prijzig) abootje gekregen. Schiet mij maar lek.
Maar ik denk dat ik eerst een andere leverancier ga proberen voor ik hier geld aan ga uitgeven (en energie in steken)

Foutje?

Hebben je zoon en jij heel toevallig ook dezelfde voorletters, achternaam en adres?
Wellicht een kleine verwisseling plaats gevonden?

Duppie

Duppie

28-10-2013 om 21:05

Kredietcheck op adres?

Ik hoop dat er iemand hier meer verstand heeft van de kredietcheck. Zoon en ik hebben niet dezelfde achternaam. Wel is zijn hele stufi van 3,5 jaar nog een lening omdat hij nog niet is afgestudeerd. Dit zou dan naast de hypotheek al een tweede lening betekenen, plus het abonnement dat hij al heeft en (bedenk ik nu) ook mijn andere zoon heeft al een abonnement bij deze leverancier (zou best op mijn naam kunnen staan). Maar alles wordt hier keurig en op tijd betaald, dus waarom doen ze moeilijk?
Het zou kunnen dat we in een "foute" buurt wonen. Bij de Wehkamp konden we op ons oude adres bestellen en stuurden ze de rekening mee. Op ons huidige adres moeten we eerst betalen voor ze ook maar iets doen.

Ja dat kan

Ze nemen dit soort beslissingen voor een hele wijk die niet kredietwaardig genoeg is. Als jij dat wel bent, moet je dat zelf aantonen. Een soort omgekeerde wereld. Dit onderwerp kwam bij Radar een paar maanden geleden ook aan bod.

Hortensia

Hortensia

29-10-2013 om 00:21

Dat ene zinnetje...

"Ik heb gebeld naar de leverancier, maar telefoonnummer was buiten werking."

Dan is mijn vertrouwen in die leverancier al meteen nul.

Probeer het eens ergens anders!

Duppie

Duppie

06-11-2013 om 17:23

Inmiddels geslaagd bij de concurrent

Ik heb inmiddels een nieuw abonnement, maar niet bij dit bedrijf. Dit was Hollandse Nieuwe en zij hebben mij waarschijnlijk geweigerd op adres/postcode. Ik woon in een nogal gemengde buurt zeg maar.
In reactie op mijn mail aan de klantenservice vroegen ze om een kopie paspoort en kopie bankpas, dus waarschijnlijk gingen ze toen pas een persoonlijke krediettoets doen. Ik heb inmiddels uitgevogeld dat de telecombedrijven dat niet via de BKR doen, maar daar een eigen bedrijf voor hebben. Zo kan je met één onbetaalde of betwiste telefoonrekening al als wanbetaler telecom te boek komen. Voordeel is wel dat betalingsgeschillen met telecombedrijven niet je BKR registratie aantasten. Dit was bij mij allemaal niet aan de hand. Ik heb probleemloos een telefoon met abonnement van de concurrent gekregen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.