Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

dupe

dupe

15-10-2015 om 23:50

gehuurde vakantiewoning geannuleerd door aanbieder

Via een grote organisatie die bemiddelt in heel Europa hebben wij voor de kerstvakantie voor een groep van 15 personen en 2 honden een huis gehuurd. Dat hebben we al in juni gedaan. Aanbetaling ook al gedaan. Nu krijgen we vandaag ineens van de organisatie bericht dat het huis niet verhuurd kan worden door een miscommunicatie met de huiseigenaar. Lekker dan! Ze kwamen met een alternatief: 8 persoonshuisje. Dat is voor ons dus geen optie, veel te klein. Nu geven ze aan dat ze mee willen zoeken naar een alternatief maar we hebben allemaal al als een dolle gezocht op de website, maar er is niets geschikts meer beschikbaar natuurlijk op deze termijn voor die periode. Andere periode is geen alternatief i.v.m. schoolvakanties en vrij kunnen krijgen van werkgevers. Er zijn wel huisjes beschikbaar maar die zijn dubbel (of meer) zo duur. De keuze in huisjes voor zo'n groot gezelschap is al erg beperkt en de goedkopere zijn er natuurlijk nu al allemaal uit. We hadden ook niet voor niets vroeg geboekt. Kunnen wij van de verhuurorganisatie eisen dat ze ons iets aanbieden dat veel duurder is? Het is tenslotte niet onze schuld dat wij niet in het huis kunnen dat we geboekt hebben en dat we nu gedwongen zijn om een veel duurder alternatief te zoeken.

+ Brunette +

+ Brunette +

16-10-2015 om 20:37

Lees de kleine lettertjes eens.

En reageer al naar gelang de uitkomst. Van websites als homelidays.com weet ik dat ze niet echt bemiddelen maar alleen een platform bieden voor huiseigenaren dus die trekken overal hun handen van af maar bij zo'n website als waar jij het over hebt, weet ik niet wat het beleid is.

Puck

Puck

29-10-2015 om 17:56

Ondertussen

In de kleine lettertjes staat er niet veel over, alleen dat ze iets in een soortgelijke prijsklasse aan kunnen bieden. Nou, die was er dus niet. Uiteindelijk na een aantal telefoongesprekken hebben we onze aanbetaling terug gekregen en wat extra als coulance omdat we nu gedwongen zijn om een veel duurdere accommodatie te zoeken. Inmidddels is dat ook gelukt. Gelukkig!

+ Brunette +

+ Brunette +

31-10-2015 om 23:17

Fijn

Heel schappelijk van ze. Verstandig ook want bij antireclame zijn ze niet gebaat.

Puck

Puck

04-11-2015 om 12:33

Brunette

Op zich hebben we ook goede ervaringen met deze organisatie, we hebben vaker huisjes via hun geboekt en als er iets was werd dat netjes opgelost. (ooit een huisje gehad dat lek bleek te zijn als een mandje zodat we halve dagen aan t dweilen waren en daar ook compensatie voor gekregen). Op die goede ervaringen heb ik ook gezinspeeld in de "onderhandelingen". Op een gegeven moment vertelde ze dat ze korting op een volgende boeking mocht geven maar zich voor kon stellen dat we niet meer met hun in zee wilden gaan. Nouuuu dat viel mee, sterker nog, onze boeking voor volgende zomer hadden we er al gedaan. Van die reissom is dus uiteindelijk 15% af gehaald. Uiteindelijk moeten we er nog steeds flink op toeleggen t.o.v. wat we eerst kwijt zouden zijn geweest, maar oke, als zij redelijk zijn moeten wij dat ook maar zijn. En ook vrienden waar we nu samen mee op vakantie gaan hebben voor hun zomervakantie ook weer daar geboekt. En je hebt helemaal gelijk: 1 antireclame heeft 10 reclames nodig om het effect teniet te doen heb ik ooit geleerd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.