Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Tum

Tum

06-09-2017 om 00:15

Geen kinderbijslag meer bij een BBL opleiding?

Ik lees net iets in een ander draadje waar ik me niet bewust van was. Heb ik het goed begrepen en moet ik doorgeven dat mijn 17 jarige aan een BBL opleiding is begonnen en daarmee meer dan 1200 in een kwartaal gaat verdienen waardoor hij geen kinderbijslag meer krijgt? Of geldt het niet zolang hij geen startkwalificatie heeft?

Zijn er misschien meer dingen waar ik rekening mee moet houden mbt financiën?

Vesta

Vesta

06-09-2017 om 00:27

site svb

de site van het svb is heel duidelijk: https://www.svb.nl/int/nl/kinderbijslag/levensloop/hoeveel_bijverdienen/index.jsp

het maakt helemaal niet uit of een kind wel of niet een startkwalificatie heeft, het inkomen telt.
Inkomsten die wel meetellen
loon of salaris
inkomen uit een eigen bedrijf
zaken waar de werkgever voor zorgt, zoals kost en inwoning
stagevergoedingen
vergoedingen van de werkgever, bijvoorbeeld voor reiskosten, kleding of een veiligheidsbril
teruggave van loonheffing
een uitkering op grond van de Werkloosheidswet of de Ziektewet

Inkomsten die niet meetellen
zakgeld
rente van een spaarrekening
vakantiegeld

Inderdaad wat Vesta zegt

Het inkomen telt. Of dit nu van een BBL opleiding komt of van een bijbaan, je moet het doorgeven. Anders krijg je volgens mij ook een boete.
Ik heb voor mijn oudste dochter dus ook geen kinderbijslag gekregen toen ze naast haar bijbaan ook nog een teruggave van haar loonheffing kreeg.

Overigens kun je het beste contact opnemen met SVB, dat kan via Facebook of gewoon even een telefoontje naar jouw filiaal (in jouw buurt)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.