Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Geen geld met Kerst - uitkeringsgerechtigden bij ABN-AMRO

http://www.n1.nl/uitkeringen-niet-uitgekeerd-door-storing-abn-amro/nieuws/item?173544

"Door een storing bij de ABN AMRO is er vertraging opgetreden bij de uitbetaling van bijstandsuitkeringen. Nijmegenaren die denken hierdoor in de problemen te komen kunnen zich melden bij het gemeentekantoor aan de Mariënburg 30.

De gemeente meldt dat als de uitkeringen op woensdag 24 december nog niet zijn uitbetaald, zij hun uiterste best zullen doen om samen met de gedupeerden tot een oplossing te komen. De bank en de gemeente beseffen dat deze storing vlak voor de kerst zeer ongelegen komt."

Ik heb een boodschappen pasje en had dinsdagavond geld gestort maar bleek geen saldo te hebben vanmiddag bij de drogist.

Nu heb ik zelf wel genoeg reserve en na opnieuw een overmaking is het opgelost. Maar dat geld van die storting die fout gegaan is zou er morgenmiddag pas op staan volgens de bank.

Voor een hoop mensen zonder reserve lijkt me dit geen fijne ervaring met Kerst.

Hortensia

Hortensia

24-12-2014 om 21:01

nee, inderdaad

En vooral in de bijstand is de kans op een buffer niet zo heel groot...

Maar het is sowieso lastig. Niet iedereen heeft een smartphone waarmee je even ter plekke je tegoed vanuit je buffertje aanvult.

En als het dan net voor Kerst gebeurt is het best lastig, om maar eens een understatement te gebruiken.

Er is weinig tegen te doen, vermoed ik, behalve altijd wat contant geld in huis hebben voor de eerste levensbehoeften in geval van nood. Maar de timing is wel heel beroerd als dit je vandaag treft! Ik hoorde vanavond van een bekende, die overigens niet uit Nijmegen komt, dat hij zijn arbeidsongeschiktheidsuitkering niet had gekregen, die wordt meestal rond de 22e betaald (zegt hij). Ik weet dat hij wat kon regelen (weet niet wat precies) maar hij baalde, terecht, flink, en was aanvankelijk ook in paniek, want direct na de kerst volgt het weekend en zijn hele budgetberekening werd scheefgetrokken.

Leen13

Leen13

24-12-2014 om 22:25 Topicstarter

storin

Inderdaad cash geld, maar dat is ook moeilijk als je weinig hebt, je handen jeuken om het toch maar aan te breken. Er zijn in een gezin altijd diverse 'noodgevallen'.
Ik was ook bang voor een internetstoring bij overmaking. En dan was het wel pannekoeken geworden met Kerst.
Gelukkig is het Leger des Heils wel open deze dagen, en het gemeentehuis niet.
We zullen er nog wel wat van horen denk ik, want de storing was landelijk.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-12-2014 om 16:36

Cash geld aan het eind van de maand

Nou, ik denk dat het eind van de maand al amper gehaald wordt, laat staan dat je rekening kunt houden met kerstboodschappen. Ik snap ook niet waarom de betaaldatum zo op het randje is gekozen.

Leen13

Leen13

25-12-2014 om 20:31 Topicstarter

Laatste moment

https://www.facebook.com/abnamro

Gemeenten bepalen zelf wanneer ze uitbetalen en dat is meestal op de 24e, 25e of 26e. Maar vanwege de Kerstdagen al op maandag en dinsdag.

Ze melden zelf dat de storing maandagmiddag over was. Maar toch was er ook dinsdag storing.

Bericht van dinsdag 23 december
"Internet, Mobiel Bankieren en iDeal zijn weer beschikbaar. Wel is er nog vertraging met binnenkomende betalingen. Deze worden zo spoedig mogelijk verwerkt. Onze excuses voor het ongemak."

Vanmiddag om 16.00 uur had ik het ontbrekende geld uiteindelijk op mijn pasje.

Gelukkig zijn er veel supermarkten open. Voor wie nu pas bij zijn geld kan.
Daar ben ik zelf eigenlijk niet voor. Mag een mens ook eens rust hebben maar in dit geval komt dat goed uit.

Barvaux

Barvaux

25-12-2014 om 22:01

Kaaskopje

"Ik snap ook niet waarom de betaaldatum zo op het randje is gekozen."

Hoezo randje? Als ze normaal uitbetalen op 24, 25 of 26 (dat lees ik hierboven, ik weet niet hoe het is) hadden ze ook kunnen kiezen voor 29 december (maandag). Zeker als ze normaal uitbetalen op 25 is het netjes dat ze 24 proberen toch? Dat heet dan niet 'op het randje' in mijn ogen.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-12-2014 om 11:20

Barvaux

Ik heb nog eens gekeken en ik ging ervan uit dat het op dinsdag was overgemaakt, maandag is inderdaad redelijk. Het UWV keerde vrijdag 19 december andere uitkeringen uit, net als mijn salaris die dag werd gestort. Dat vond ik het meest ideale.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.