Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Yvon

Yvon

30-01-2013 om 09:55

Geen contractverlenging: te oud

Ik ben bijna 49 jaar. Heb laat kinderen gekrege en voel me daardoor geen 49 maar jaren jonger. Maar mijn collega's niet. Ik werk in een consultancy omgeving en omdat ik kinderen heb, werk ik 20 u/w. Naast mij zijn er nog 2 en de rest zijn fulltime jonge mensen. Zij hadden mijn kinderen kunnen zijn. In het begin viel het me niet op maar ze zien mij als oudje. Ze gaan samen borrelen en dingen doen en vragen mij niet mee. Heeft me nooit gedeerd omdat ik dat ook niet wilde maar nu begrijp ik dat het de generatiekloof is: ze vragen hun moeder ook niet mee. Mijn contract loopt bijna af en ik denk dat ik vanwege mijn leeftijd geen verlenging krijg. Ik kan dit nooit bewijzen maar voel het wel zo. Mijn parttime collega is al zover: voor haar was geen werk meer. Nu rest nog 1 andere die een vast contract heeft en ik met een tijdelijk contract. Ik zit in een kleine, volle kamer met de andere parttimer en contant 2 stagiaires. Ze werken voor de anderen, die in een kamer alleen zitten, maar wij mogen ze steeds inwerken. Gisteren kwam er een 3e bij en nu kunnen we amper bewegen, vertelde iemand me dat de parttimers maar onderling moeten regelen op welke uren ze komen. Het was tenslotte ook beter dat de een sochtends komt en de ander smiddags. Ik werk er al 5 jaar met flexcontracten en jaarcontracten maar voel dat het afloopt en dat ze me als een baksteen laten vallen. Ik vind het zo'n rotgevoel, en voel me machteloos. Mijn baas is een man en vindt sowieso dat vrouwen thuis moeten zijn, is de zijne ook natuurlijk dus van hem hoef ik ook weinig te verwachten. Hij vindt het bovendien heerlijk, dat jonge grut om zich heen die zich uitsloven voor hem. Hoe moet ik hiermee omgaan? Solliciteren en proberen weg te komen natuurlijk maar dat zal zeker niet meevallen. Ik kan me jong voelen maar op papier ben ik toch 50! Kent iemand dit gevoel?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
NaShA

NaShA

30-01-2013 om 13:02

Waar mijn oog op viel

>>Ik werk er al 5 jaar met flexcontracten en jaarcontracten maar voel dat het afloopt en dat ze me als een baksteen laten vallen.< <

Ik vraag me af of jouw contract dus zomaar afloopt, ik zou maar eens laten uitzoeken of je niet al een vast dienstverband hebt (wat meestal na 3 jaar ontstaat als je steeds contracten ed hebt gehad!)
Bel even naar de Arbeidsjuridische Dienst van het UWV.
https://www.werk.nl/portal/page/portal/werk_nl/werknemer/contact/arbeidsjuridische-dienstverlening

Yvon

Yvon

31-01-2013 om 13:27

Nasha

Helaas, heb ik uitgezocht. Ik heb geen vast dienstverband. UWV zegt ook dat ik pech heb en dat ik mijn leeftijd tegen heb. Sterker nog, ik heb me net ingeschreven en ze (2 verschillende consulenten) zeggen nu al dat ze waarschijnlijk niets meer voor me kunnen doen gezien mijn leeftijd! Moeilijkste doelgroep. En bedankt.

Yvon

Het uwv kan voor niemand meer wat betekenen. Hun dienstverlening is enorm uitgehold, en zo ook de mogelijkheden voor de welwillenden onder de consulenten. Trek het je niet persoonlijk aan. Sta op, haal je kracht en kwaliteiten naar boven en ga er voor. Er zijn nog steeds mensen die slagen op de arbeidsmarkt. Over het algemeen zijn dat degenen die er ook in geloven. Dus laat de moed niet zakken!

NaShA

NaShA

31-01-2013 om 21:06

Dat is spijtig

Wel benieuwd onder welke CAO je dan valt waar je zolang op tijdelijke contracten mag werken...

En ja, helaas, het UWV bedoelt het niet rot, maar dit is wat de overheid wil. Jezelf redden. Er is eenvoudigweg geen geld meer voor meer. Balen de mensen die er werken zelf nog wel het meeste van....

P

P

01-02-2013 om 10:47

Die contracten

Heb je echt doorlopend een contract gehad of ben je er wel eens 3 maanden uit geweest? Wat jij zegt duidt wel degelijk op een contract en dat heeft niets met leeftijd te maken!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.