Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Tonny

Tonny

12-07-2017 om 12:23

Gedagvaard

Lang verhaal heel kort,

Ik ben gedagvaard door mijn ex voor een bepaald geld bedrag. Nu is het zo dat in het convenant staat dat ze deels recht heeft op dat geld bedrag.

Maar wat is nu deels, een gedeelte? Van bijv. €250? Wat vinden jullie daar dan een gedeelte van?

Wilgenroosje

Wilgenroosje

12-07-2017 om 12:53

De helft?

De informatie die je geeft is wel heel sumier. Zonder verdere kennis van de achtergrond zou ik zeggen: "Ieder de helft".

Phryne Fisher

Phryne Fisher

12-07-2017 om 13:00

Deels

Hebben jullie dat in het convenant gezet, 'deels'? Suffe advocaat die dat heeft begeleid dan. Ik zou zeggen, afhankelijk van wiens voordeel 1 of 99%. De snelste manier om er samen uit te komen is natuurlijk 50/50.

Deels?

Staat dat zo in de papieren? Dat is een ruim begrip idd. Een gedeelte van 250 euro kan 1 euro zijn. of juist 249 euro voor haar.

Maar goed, zonder verdere duidelijkheid zou ik zeggen, ieder de helft.

wie heeft dat opgesteld?

Staat er in de tekst van het convenant verder geen aanwijzing voor de manier waarop die verdeling moet worden gemaakt? Ik kan het me amper voorstellen. Wie als advocaat zo'n tekst opstelt probeert kennelijk werk voor de toekomst te garanderen.

Hoe oud is dat convenant? Hoeveel advocaten waren bij de zaak betrokken - éen voor elk van jullie? Als het convenant niet zo heel oud is en je een eigen advocaat had die bij de opstelling ervan betrokken was, dan zou ik even je vroegere advocaat bellen en vragen of hij/zij hier iets zinnigs over kan zeggen. Daarvoor moet mogelijk wel het oude dossier uit een extern archief komen, maar dat hoor je dan wel.

Zet anders de tekst even hier neer, misschien wordt het dan duidelijker.

Groeten,

Temet

Tonny

Tonny

13-07-2017 om 13:16

Mediator

Inmiddels contact gehad met de mediator die dit heeft bedacht/opgesteld. Dit was 6 jaar geleden.
Ze zei dat ze er ook geen idee van had en het nu ook nooit meer zo erin zal zetten.

Het staat bij boedelverdeling.

De man zal deels bijdragen aan de herinrichtingskosten van de vrouw.

Dit is alles dat er staat. We houden het maar op de helft...aangezien er in gemeenschap goederen getrouwd was.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.