Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

even zo

even zo

13-03-2013 om 12:38

Gat in plafond/wateroverlast

Ik ben helemaal niet thuis in dit soort dingen dus ik hoop hier een antwoord te vinden.Het geval wil dat ik boven een bad heb geplaatst,zonder toestemming te vragen,een vrij simpel plastic ingebouwd ding.Mijn man heeft in het toilet een gat moeten boren om de lamp op te hangen en heeft zelf het vermoedden hierbij te diep te zijn gegaan.Als wij het bad gebruiken,of de douche,slaan de stoppen door en zit het water in de plafonniere in het toilet, dus gevalletje eigen schuld , dikke bult.Ik heb dus niet de financiele midellen om dit zelf te betalen.Zou dit onder een of andere verzekering vallen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

13-03-2013 om 14:29

Lijkt me niet

Maarre, als je man een gat kan boren kan hij dat toch ook wel weer dichtmaken?

Verder lijkt het mij niet verstandig om nog veel te douchen en te badderen in jullie badkamer. Ik neem tenminste aan dat jij ook niet graag onder 220V staat.

Waar zit dat gat trouwens? In het bad of in de afvoer?

even zo

even zo

13-03-2013 om 14:33

Het zit zo

het gat is geboord in het plafond van het toilet, en daar schijnt dus de waterafvoerleiding te lopen,dus het bad/doucht water gaat door de afvoer richting toiletlamp,het gat dichtmaken,zou betekenen plafond openbreken van de douche.

Jaymza

Jaymza

13-03-2013 om 18:30

Hmm

Het is niet alleen het gat in het plafond dichten, de leiding moet ook hersteld, anders blijft het lekken. Je kunt proberen gewoon je verhuurder te bellen en doen alsof je van niets weet.

Jaymza

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

14-03-2013 om 23:43

En wat is

Het verband met het illegale bad dan?

Begrijp ik het goed dat jullie het bad hebben aangesloten op een al bestaande afvoer, en dat die afvoer door het plafond van jullie wc loopt en dat je man het gepresteerd heeft om precies op de plek van die afvoer een gat te boren?

Ik zou alvast beginnen met het verwijderen van de lamp. Die hangt daar echt niet goed.
En verder: kun je niet een stukje plafond rondom dat gat wegbikken, Kijken of je het gat in de buis weer dichtkrijgt en dan plafon weer aansmeren? Of is dat qua klussen echt teveel van je man gevraagd?

even zo

even zo

15-03-2013 om 19:19

Bad

is aangesloten op de afvoerput van de douche,hij heeft dat gat in de leiding geboord, ook al hadden we dat bad niet,dan hadden we met douchen hetzelfde probleem gehad,want het is hetzelfde putje, lamp wordt niet gebruikt en idd, ik denk ook plafond weg pikken,gat repareren en dichtgooien,had alleen fijner geweest als ik het op mijn verzekering (maar welke ) had kunnen claimen,vandaar de vraag, want ik denk dat plafond open gooien een pittige klus zal zijn

Toke

Toke

16-03-2013 om 10:19

Valt misschien wel mee

Plafond openbreken kan best meevallen. Als het een dikke betonplaat is , is het lastig, maar dan boor je ook niet zomaar een gat in een afvoerpijp. Is het dunner, dan kun je het best uitbreken rond de lamp en van daaruit de boel herstellen. Plaats je er daarna een gipsplaat in, afwerken en klaar. Dat is helemaal niet zo prijzig en je kunt het afwerken, als het lek gerepareerd is, ook nog uitstellen tot je het je financieel wat makkelijker kunt veroorloven.
Jouw vraag of het op een verzekering is terug te voeren: misschien moet je het gewoon vragen bij de verzekeraar van je inboedel? Of eventueel WA?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.