Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

mama2

mama2

09-01-2015 om 16:46

gastouder als ZZP'er

Wellicht dat iemand dit weet....

Vanaf zoon zijn geboorte maken wij gebruik van een gastouder. Zij had/heeft een eigen LRnummer en kregen hierdoor maandelijks terug van de belasting. Nu is zij per 1 januari ZZP'er waardoor wij, volgens haar, niet meer direct van haar mogen afnemen, maar dat dat via een overkoepelend orgaan (kern) moet gaan. Per maand gaat ons dat €150 meer kosten omdat je nu ook bureau kosten moet betalen. We krijgen alleen niet meer terug van de belasting.

Volgens ons klopt dit niet en kunnen we zonder tussenkomst van bureau afnemen, maar weten dit natuurlijk niet zeker. Heeft iemand hier een idee of weet waar we dit kunnen uitzoeken?

mama2

mama2

11-01-2015 om 09:12

niemand?

Niemand die een idee heeft?

Mijntje

Mijntje

11-01-2015 om 09:16

Kan

Kennelijk heeft zij zich verbonden aan een bureau en is het daardoor onvermijdelijk dat daar kosten aan verbonden zijn. Dus jullie kunnen nu beter iemand anders zoeken die net via zo'n tussenpersoon (bureau) werkt.
Vervelend dit, en zij raakt natuurlijk ook klanten kwijt zo, maar het zal verder voor haar wel voordelen bieden.

Mijntje

Mijntje

11-01-2015 om 09:26

regeltante

Je kan haar vragen bij welk bureau ze zit en dan kan je dit vast op internet vinden. Het zal wel. Maar als jullie dit teveel vinden is het zaak een andere oppas te vinden, misschien via regeltante punt nl?

Bescherming werknemer

Veel ZZP-ers komen erachter, dat het ZZP-bestaan grote risico's met zich meebrengt. De belasting betalen is één ding, maar zaken als verzekeringen voor ziekte, arbeidsongeschiktheid, werkloosheid of pensioen is een ander probleem. Vandaar dat mensen andere constructies zoeken. In mijn werk waren eerst veel zzp-ers, nu werken zij (en ik) voor een payrollbedrijf. Dat bedrijf is ongeveer net zoiets als een uitzendorganisatie.
Je betaalt dan meer geld, niet alleen voor dat bureau, maar ook voor de sociale zekerheid van de werknemer.
Is de prijs die je nu betaalt hoger dan wat je zou betalen voor een gastouder van een kinderopvangorganisatie? Dan kun je bij een kinderopvangorganisatie een gastouder zoeken.
Wil je vooral goedkoop, dan zet je een advertentie in de krant, maar ik weet niet of je dan nog een vergoeding krijgt van de belastingdienst.

Tsjor

mama2

mama2

13-01-2015 om 10:58

Bedankt

Nee, het is niet de bedoeling om een goedkope gastouder te vinden, maar zonder overleg een stijging van 20%....daar schrok ik wel even van ja!

Inmiddels bleek het om een misverstand te gaan. Wij moeten iets terug betalen omdat wij de vakanties ook hebben doorberekend en zij dacht dat ik alles moest terug betalen en zodoende gaf ze aan dat als we het via het bureau zouden doen we zeker terug gave zouden krijgen....liet haar haar apje lezen en ze snapte de verwarring, ze had het een beetje knullig geschreven....

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.