Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

carla

carla

01-06-2013 om 17:50

Garantie op reparatie

Onlangs mijn wasmachine laten repareren voor 200 euro. Dit is voor nieuwe printplaat incl. montage en voorrijden.
3,5 maand later zelfde foutcode op de machine en jawel... printplaat kapot.
Nu moet ik weer 75 euro betalen. De printplaat valt onder de garantie maar ik moet wel voorrijkosten en arbeidsloon betalen omdat ik maar drie maanden recht schijn te hebben op garantie op de reparatie.

Klopt dit wel? Zij leveren toch een defecte printplaat?

Ben heel benieuwd wat jullie hiervan vinden.
Carla

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

02-06-2013 om 13:06

Voorwaarden

Ik vind het belachelijk, maar het gaat erom wat er in de algemene voorwaarden staat. Daar ben je mee akkoord gegaan toen je de reparatie liet uitvoeren. Als ze niet op de achterkant van je factuur staan, zou je het er nog op kunnen gooien dat je dat niet wist en dat de wettelijke garantietermijn minimaal een jaar is.

100%mama

100%mama

03-06-2013 om 10:26

Wellicht

niet coulant om die 2 weken te gebruiken als verlopen garantie periode, maar waarschijnlijk staat het wel ergens vermeld...

In 1e instantie leveren zij geen defecte printplaat, maar is er misschien een andere oorzaak (vocht?) waardoor wederom de printplaat kapot is. De printplaat wordt vervangen, enkel heb je in die zin geen garantie meer op loon en voorrij kosten.

Ik ben bang dat er niets anders op zit als er vermeld staat dat het reparatie garantie termijn 3 maanden betreft wat betreft loon en voorrij kosten. De printplaat wordt tenslotte vergoed nu. Balen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.