Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Geertje

Geertje

15-02-2013 om 18:56

Funding voor workshop

Ik ben werkzaam in het middenkader, binnen een grote overheidsinstelling.

Onlangs heb ik een aanvraag gedaan voor een cursus, die ca. 500 euro kost. Mijn werkgever heeft nee gezegd met als reden dat er geen geld voor is.

Helaas kan die 500 euro niet uit mijn eigen portemonnee komen maar ik wil wel graag die cursus doen. Het is een investering in mezelf, in mijn functie en beslist een aanvulling op mijn huidige functie.

Creatief dacht ik aan crowdfunding, why not Een bedrag van 500 euro moet toch niet zo moeilijk zijn. Heeft iemand hier ervaring mee? Of zijn er nog ergens subsidiepotje waar ik het bestaan niet van weet?

Ik ben benieuwd!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Haha

Ik las fun ding, en was wel benieuwd naar wat voor ding je nou op zoek was...
Maar goed, na het lezen van je bericht denk ik: aan wie wil je dat dan gaan vragen: vrienden, collega's, werkcontacten, buren...? Ik zie in alle gevallen wel beren op de weg, want waarom zouden die mensen geld willen doneren voor jouw cursus?? Met andere woorden: What's in it for them?

Miekemieke

Miekemieke

15-02-2013 om 21:23

De helft

Misschien wil je werkgever wel de helft betalen? De andere helft betaal je zelf . Als je werkzaam bent in het middenkader van een grote overheidsinstelling dat zou je dat makkelijk moeten kunnen betalen.
Ik werk bij de semi overheid in de laagste regionen en ik heb collega's die zich het brood uit de mond sparen voor een cursus van 1000 euro om hun mogelijkheden te verbeteren. Het is maar wat het je waard is.

Vic

Vic

15-02-2013 om 22:52

Bruto-netto

Is er niet iets te regelen met dat je werkgever het betaalt van je bruto salaris, of je vakantiegeld? Dan kost het hem niets extra's, maar scheelt het jou 40-50% in de kosten.

precies zoals vic zegt en hoe zit het tegenwoordig met studiekosten, kan je die nog aftrekken bij je inkomstenbelasting ?

Misschien heb je een persoonlijk budget? Ik heb dat gebruikt voor een dure training.

Sawo

Sawo

16-02-2013 om 14:31

A&o fonds

Hebben soms subsidies afhankelijk van je sector

Margriet*

Margriet*

16-02-2013 om 21:21

Geregeld in een opleidingsplan

Ik schat in dat een gemiddeld grote werkgever die heeft. Volgens mij is het zelfs verplicht geregegeld in de CAO.

Pippe Lientje

Pippe Lientje

17-02-2013 om 12:55

Ik zou

toch nog eens teruggaan naar de baas. Gewoon eens kijken of er een compromi mogelijk is. Wat denk jij meer te kunnen daarna en wat heeft jouw baas daaraan? Laat zien dat je gemotiveerd bent. Dat kan al genoeg zijn.

Andere creatieve oplossingen

Misschien zijn er andere creatieve oplossingen te bedenken. Bijvoorbeeld: binnenkort krijg je vakantiegeld; krijg je geld terug van de belastingdienst? Kun je extra uurtjes werken in het weekend bijvoorbeeld(horeca, kranten bezorgen, folders etc.), verjaardagskadootjes voor de komende jaren, elke munt van 2 euro die binnenkomt in een apart potje doen, lege flessen verzamelen en in een keer inleveren etc. etc.
Wie heeft nog meer ideeën?

Tsjor

Geertje

Geertje

21-02-2013 om 19:52

Dank

voor jullie reacties.

Sallant detail is dat wij sinds kort een nieuwe CAO hebben die miv 1 januari geldig is. Daarin wordt gestimuleerd dat medewerkers hun horizon verbreden door het doen van cursussen om bij te blijven in hun vakgebied en/of zichzelf te verbeteren. Mijn verzoek sluit daar naadloos op aan.

Ik heb besloten om het even uit te stellen. Voor mijn werkgever is het geen groot bedrag. Maar voor mij wel. Helaas heeft het ook met de bedrijfsvoering te maken dat dit zo moeizaam gaat. Het management denkt nog in de jaren 70, helaas.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.