Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Fraude met spel?

IMVU (een 'leuk' spel voor kinderen), blijkt bij ons een stiekeme geldvreter! Het blijkt dat kinderen een nummer kunnen bellen om iets extra's te krijgen, bijvoorbeeld. Dan moeten ze een nummer intoetsen en kunnen ze weer ophangen. Je hebt dan dus niets in de gaten, maar de verbinding blijft lopen, à 0,80 ct per minuut! Onze oudste bleek op deze manier al voor ruim 20 euro te hebben verbeld, maar het kan natuurlijk veel erger...
Bedrijven mogen dit toch niet zomaar doen, zonder toestemming van de ouders?
Iemand ervaring hiermee? Mijn man wil ergens een klacht indienen, maar het is een groot oerwoud...

Tips of ervaringen zijn van harte welkom! En wees gewaarschuwd!

Jons

Voor kinderen?

Is het wel een spel voor kinderen?
http://nl.imvu.com/catalog/web_info.php?topic=privacy
IMVU en kinderen

"IMVU onderkent het belang van de privacy van kinderen. We moedigen ouders en voogden aan zich actief bezig te houden met de online activiteiten en interesses van hun kinderen. Deze site is niet bedoeld voor kinderen die jonger zijn dan 13 jaar. IMVU richt haar services of deze site niet op kinderen onder de 13. IMVU verzamelt niet bewust PII van kinderen onder de 13."
Volgens mij hoort je vraag bij alles digitaal of bij mijnkindonline.
Groet,
Miriam Lavell

mafs

mafs

25-06-2013 om 13:01

Hoe

kan het dat het dan is opgehouden bij 20 euro als de lijn openblijft?
Je zou denken dat het bedrag dan hoger zou zijn. Is het mogelijk dat je zoon het nummer vaker heeft gebeld?
Mijn dochter heeft ook jaren terug zo'n grapje uitgehaald bij habbohotel, alleen heeft zij gewoon vaker gebeld (dat ze eerstens toegaf)
Misschien heb je het al gedaan, maar wie weet kun je een specificatie opvragen bij je telefoonprovider zodat je kunt zien hoevaak/hoelang enz er is gebeld of de lijn open is gebleven?

jons

jons

25-06-2013 om 13:16 Topicstarter

Mafs

De lijn werd verbroken op het moment dat hij uitlogde uit het spel... Vandaar!

Jons

mafs

mafs

25-06-2013 om 13:26

Vervelend! even gekeken voor je

https://www.imvucredits.nl/?gclid=CO3q5biL_7cCFUJa3godqmMAzQ
Aan de rechterkant staat: hulp nodig?
En dan de opties. Ik zou even met die mensen in gesprek gaan, ik denk dat er gewoon een fout is geweest en in principe denk ik dat je het geld sowieso wel zult terugkrijgen van ze. Anders kun je ze vast wel op wat dingen wijzen, maar probeer het eerst neutraal.
Daarna kun je weer kijken waar je een klacht kunt indienen.

Hier kun je klachten indienen:
http://www.consuwijzer.nl/thema/online-games

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.