Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

mama2

mama2

12-06-2017 om 19:06

Folder bezorging 13 jaar en gevolgen voor ouders?

Ik kan niet een heel duidelijk antwoord vinden en na 600 keuzes bij de belastingdienst 4x te hebben doorlopen waarna de verbinding verbroken wordt omdat alle medewerkers bezet zijn.....

Zoonlief wil geld verdienen, geen "klusjes" (waar hij naar mijn mening meer mee verdiend, maar ok) maar een heuse folderwijk. Nu is mijn vraag...hoe zit dat met de belasting. Hij draagt geen loonbelasting af volgens mij. Wordt zijn "inkomen" bij die van manlief en mij opgeteld en betalen wij er aan het einde van het jaar de belasting over of is er een andere regeling? Hoe zit dat met bijvoorbeeld de kinderbijslag? Of maak ik mij onterecht zorgen en mag bij gerust een paar straten lopen zonder dat wij belast worden?

Bedankt alvast!

Phryne Fisher

Phryne Fisher

12-06-2017 om 19:15

Geen probleem

Hij is zelf belastingplichtig maar zijn inkomen is waarschijnlijk zo laag dat hij geen belasting hoeft te betalen. De precieze regels voor de kinderbijslag ken ik niet, maar een klein bijbaantje heeft daar geen invloed op.

Nastia

Nastia

12-06-2017 om 19:21

Simpel

Hij moet zelf belasting aangifte moeten doen, maar ik verwacht niet dat hij met een folderwijk genoeg verdient om echt te moeten betalen.

Zijn inkomen heeft in elk geval geen invloed op jullie inkomen en omdat hij pas 13 is zijn er zover ik weet ook (nog) geen gevolgen voor de kinderbijslag.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

12-06-2017 om 19:25

Site SVB

Op de site van de Sociale Verzekeringsbank staan de regels over bijverdienen en kinderbijslag. Pas vanaf 16 jaar verlies je de kinderbijslag als je kind meer verdient dan 1265 euro per kwartaal.

bieb63

bieb63

12-06-2017 om 22:01

kom op

Hoeveel kinderen hebben niet een (klein) bijbaanje zoals folders of het plaatselijke weeksuffertje....... Natuurlijk heeft dat nergens invloed op. Kom op zeg, hij verdient een paart tientjes per maand. En hoe gewoon is het dat een 15,16,17 jarige een paar uur per week vakken vult of op zaterdag achter de kassa zit? Dat heeft toch nergens invloed op. En ja, als je bij AH of Jumbo werkt worden ze wit betaald, dus het minimale deel aan LH wordt gewoon ingehouden. Pas als je kind fix verdient, moet je wat uitzoeken. Maar een foldertje lopen, voor een paar tientjes.......

mama2

mama2

13-06-2017 om 10:27

Bedankt!

Bedankt voor de reacties!

En bieb63....IK wil een antwoord weten, als jij dit belachelijk vind prima, maar scrol dan lekker door in plaats van een azijn pissende reactie te geven waar niemand wat aan heeft

bieb

"Hoeveel kinderen hebben niet een (klein) bijbaanje zoals folders of het plaatselijke weeksuffertje....... Natuurlijk heeft dat nergens invloed op. Kom op zeg, hij verdient een paart tientjes per maand."

Het komt veel voor dus kan er niks aan de hand zijn.

Ik mag bij dit soort redeneringen graag ex-forummer TinusP citeren: "Assumption is the mother of all fuck-ups".

Een substantieel deel van mijn werk als rechtshulpverlener bestaat uit het bijstaan van mensen die worden geconfronteerd met vervelende gevolgen van zaken waarvan ze zeker wisten dat die geen gevolgen zouden hebben. Oeps.

Groeten,

Temet

Kaaskopje

Kaaskopje

14-06-2017 om 11:47

Temet

In een nieuw leven zou ik jouw beroep graag hebben .

Vesta

Vesta

14-06-2017 om 14:14

Kaaskopje

ik denk dat je daar heel goed in zou zijn.
Is omscholen via de OU misschien iets?

ik weet misschien wat beters (ot)

Wat me helemaal erg geschikt lijkt, en waar denk ik minder taaie studie voor nodig is, is werk als sociaal raadsvrouw. Maar zoiets had ik geloof ik al eens eerder gezegd.

Groeten,

Temet

Sfera Sleutelbeen

Sfera Sleutelbeen

14-06-2017 om 16:23

mag ik Kaaskopje ook adviseren?

En iets in de schuldhulpverlening, bewindvoering, zulk soort dingen? Mensen helpen met hun leven op orde krijgen? Of is dat wat een sociaal raadvrouw ook doet?

Je bent intelligent hoewel niet hoog opgeleid, welbespraakt, tenminste als je zo praat als je schrijft, en kan je goed in andere sitauties inleven.

Lente

Lente

14-06-2017 om 18:28

Laten we een nieuw draadje starten

Help Kaaskopje aan een nieuwe carrière die bij haar kennis, ervaring en (on)mogelijkheden past!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.