Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

ennu?

ennu?

21-08-2013 om 17:37

Financiele situatie werk belabberd, wat moet ik doen?

Hoi allemaal

Ik werk bij een kleine stichting, 3 parttime medewerkers.
Mijn oudste collega is de directeur (verantwoordelijk voor financiën), mijn jongste collega echt een junior.

Er waren dit jaar al eerder aanwijzingen dat er in 2013 een klein tekort zou ontstaan, maar terug van vakantie hoorde ik dat het inmiddels gaat om een bedrag van € 80.000,-
(op een jaarbegroting van € 190.000)

Waanzinnig dus!

Momenteel is er nauwelijks geld in kas om onze salarissen te betalen

Er komt een spoedvergadering van het bestuur en andere betrokkenen.

De afgelopen twee jaar heb ik mijn vertrouwen in de directeur volledig verloren, en dat is nu natuurlijk helemaal weg. De samenwerking is ook erg slecht, al een tijd.

De directeur regelt alles met de voorzitter van het bestuur, maar ik ken die voorzitter wel.

Ik zou dolgraag eens met die voorzitter praten, ben natuurlijk erg ongerust, mijn baan staat hier op het spel (en in mijn werkveld vind ik momenteel niet makkelijk iets anders)

Wat vinden jullie, kan ik die voorzitter gewoon bellen en een afspraak maken? Ik heb dat nog nooit gedaan, heb haar nog niet onder twee ogen gesproken, altijd in vergaderingen etc (met directeur erbij)

Maar deze omstandigheden zijn heel bijzonder natuurlijk....

Hoe schatten jullie het in?

Groet
Ennu?

Kaaskopje

Kaaskopje

22-08-2013 om 01:25

Ennu?

Als jij het gevoel hebt dat een gesprek met de voorzitter je duidelijkheid kan verschaffen, dan zou ik dat maar doen. Er is wel een grote kans, als die voorzitter wil voorkomen dat er misverstanden door het gesprek zullen ontstaan, dat er een derde bij gevraagd wordt. Hou er dus rekening mee dat de directeur toch ook aanschuift en noteer thuis vast wat je wilt zeggen.

Kees Jansen

Kees Jansen

22-08-2013 om 10:18

Rechtsbijstand

Ik hoop dat je een rechtsbijstandsverzekering hebt (zou bijna verplicht moeten zijn voor iedereen). Zo ja, bel daar eens mee voor advies. Zo nee, probeer dan een juridisch loket.

Niet dat je nu al met een juridisch probleem zit, maar goede voorbereiding is in dit soort zaken meer dan het halve werk.

ennu?

ennu?

23-08-2013 om 13:30

Vakbond

bedankt voor de reacties!

ik ben al heel lang lid van een vakbond, nooit iets mee gedaan, maar nu ga ik een afspraak maken bij een spreekuur.

dat zal me hopelijk wat meer kennis & rust geven, want het is zeer stressvol allemaal.

ik ga maar even geen contact opnemen met de voorzitter van het bestuur
Eventueel die constructie die Kaaskopje voorstelt, met directeur erbij, dat is de beste oplossing denk ik

mijn man zei gisteren: 'klokkenluiders krijgen 35 jaar' (in de VS). Het is inderdaad erg ingewikkeld om mijn klachten over de directeur bij het bestuur te leggen, mijn positie kan er zeer ingewikkeld door worden, en ik denk niet dat het gaat helpen

dus nu de vakbond!

groetjes
Ennu?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.