Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Snoesje

Snoesje

03-05-2017 om 19:15

Familie zit in vaarwater

Even onder een pseudoniem ivm herkenbaarheid. Mijn broer heeft een garagebedrijf wat gericht is op 4x4 auto's en mijn oom (gepensioneerd) rijdt ook in zo'n auto. Nu heeft mijn broer een echtscheiding achter de rug en door de kosten die dat met zich meebrengt nipt een faillissement weten te voorkomen. Hij moet heel hard werken om zijn hoofd boven water te houden. Nu merkte mijn broer dat bepaalde klanten niet meer kwamen, t werd rustiger en opeens waren ook contacten via sociale media weg. Bij navraag bij die contacten kwam er geen reactie. Nu is mijn broer er via via achter gekomen dat onze oom de klanten van mijn broer benaderd heeft voor onderhoud, reparaties en off road toertochten ( dat laatste was qua inkomsten heel belangrijk voor mijn broer). De klanten van mijn broer zijn daar op in gegaan blijkbaar. (Lagere prijzen?) Ik gun mijn broer het allerbeste en ik weet dat ik niemand iets kan verbieden te doen of laten, maar....
Heb er toch wel n hele nare smaak van in mijn mond. Onze oom wist van het dal waar mijn broer inzat. Als familie onder elkaar is dat bekend. Mijn moeder is woest. En ik vraag me af wat ik zou kunnen doen.

Naar verhaal.

Maar als je onherkenbaar wilt zijn zou ik het soort business dat je broer heeft vaag houden. Ik denk dat het aantal 4x4 bedrijven dat onderhoud, reparaties en toertochten doet en een net gescheiden eigenaar heeft niet zo ontzettend groot is...

Ingrid

Snoesje

Snoesje

03-05-2017 om 19:29

Ingrid

Ik heb niet alleen mijn nick aangepast maar ook de activiteiten van mijn broer....
Trust me...ik loop hier al 15 jaar rond...

Heel slim.

Ik zeg niks meer...

Oom aanspreken?

Waarom vraag je het niet je oom, op een directe manier?
Sini

Snoesje

Snoesje

04-05-2017 om 09:32

Maar wat

Sini, maar wat moet ik dan vragen? Waarom? En of hij er mee wil stoppen? Is het normaal dat hij dit doet en heeft iedereen het recht om gewoon te doen waar hij zin in heeft? Ik vrees dat oom zich erg aangevallen voelt in iets wat hij leuk vind en ook geniet van het 'succes'. Wie ben ik om oom op zijn vingers te tikken? We leven toch in een vrij land? Dat zijn meer de vragen waarmee ik zit.....

mieke

mieke

04-05-2017 om 11:59

wel bespreken

Tijdens de verjaardag van mijn schoonmoeder sprak ik een broer van haar. Haar broer is bejaard ontvangt een prima pensioen en AOW. Hij vertelde dat hij zich verveelde en daarom als buschauffeur was gaan werken. Daar was heel veel vraag naar. Maar let op. HIj deed dat als vrijwilligerswerk. Heel veel bejaarden gingen daar werken als vrijwilliger. Hartstikke leuk vond hij dat. Gezellig. Hij was lekker bezig en hij kon vragen naar de beste lijnen om te rijden.

Op mijn reactie dat ik dat broodroof vond, keek hij heel verbaasd. Hij had zich dat nooit gerealiseerd. Zo'n busmaatschappij zou ook een betaalde chauffeur kunnen inhuren maar doen dat niet omdat AOW-ers het gratis willen doen.

Waarom zou je je oom hier niet op aanspreken? Zijn keuze om iets te gaan doen, doet hij misschien omdat hij zich verveelt. Hij vindt het leuk. En omdat hij misschien genoeg inkomen heeft, kan hij een veel lager tarief vragen. Wellicht realiseert hij zich de consequenties voor jullie niet.

Pennestreek

Pennestreek

04-05-2017 om 17:28

Vind niet dat jij er wat mee moet

Je broer is neem ik aan een volwassen vent. En als hij een scheiding en bijna-faillissement heeft overleefd, heeft hij vast ook wel wat eelt op zijn ziel en haar op zijn tanden gekweekt. Ik denk dat hij gewoon jullie oom zou kunnen benaderen met de constatering dat er klanten wegblijven en dat je broer heeft gehoord dat die naar jullie oom zijn overgestapt. En dan gewoon zeggen dat hij die inkomsten heel hard nodig heeft. Hij kan er nog aan toevoegen dat hij het fijn zou vinden als oom ze weer terugverwijst, maar misschien vindt je broer dat teveel op bedelen/smeken lijken en laat hij dat liever aan oom zelf over.

Maar jij hoeft er niets mee, en ik hoop van harte dat je moeder zich erbuiten kan houden, anders hebben die twee straks nog mot. Ruzie met je oom, zeker als je dat zakelijk weet te houden, is toch wat anders...

Maar ik kan me voorstellen dat je voor je broer op wil komen, ik vind dat heel lief en denk dat ik hetzelfde zou willen doen. Maar nogmaals, ik denk dat je broer dat zelf kan en moet doen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.