Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Verhuiswagen

Verhuiswagen

15-03-2016 om 23:45

Ernstig bekraste auto

Ik kwam vanavond terug van mijn wekelijkse avondje zingen en mijn hele auto is bekrast. Diep in de lak. Van voor tot achter. Wel 50 diepe krassen van drie meter lang. De politie doet niks. Er zijn nog geen duidelijke camerabeelden. Morgen vragen bij de ondernemers rondom. Ben zo boos. En gekwetst. Geen enkele auto had schade. Alleen die van mij. De andere 30 auto's van andere koorleden hadden niks. Iemand tips?

Aangifte

Al doet de politie niets -wat zouden ze kunnen doen?- doe in elk geval aangifte en vrager later nog eens na of er mogelijk bij de politie meer bekend is, meer gevallen van eenzelfde vandalisme, is de dader daarvan opgepakt, kun je een claim indienen.
Niet te snel denken dat het een persoonlijke zaak is, vandalisme is meestal random.
Hopelijk komt er nog iets uit camerabeelden.

Lúthien

Lúthien

16-03-2016 om 01:08

Aangifte doen

Random vandalisme lijkt me logischer als het meer auto's zijn en een of enkele krassen haastig gemaakt voor de kick. Voor 50 lange diepe krassen ben je wel even bezig en dat valt op als je 25x op en neer loopt... Dan zou iemand eerder onopvallend langs 50 auto's oplopen met een sleutel, ook meer gefrustreerde mensen, wat de kick nog groter maakt. Vrees dat je toch in de persoonlijke hoek moet denken.

Sowieso aangifte doen.... maar er ook vooral niet teveel van verwachten. Ze kunnen weinig zonder beelden of ooggetuigen.

Echt balen.

Ik kan me voorstellen dat je boos bent. Toevallig alleen jouw auto? Heb je zelf het gevoel dat iemand zo kwaad op je is om dit te doen? Walgelijk.
Een kennis van me heeft dit gehad, ook een flinke kras, ze vermoed dat het haar ex was. Gelukkig was het wel eenmalig. Bij een andere kennis is iedere week een band leeg. Alleen zijn auto en steeds een andere band. Hij vermoed dat het een "rotjongensstreek" is.
Helaas kan hij zijn auto niet ergens anders parkeren.

Het zal, zonder camerabeelden, lastig worden de dader te vinden, hoogstens een vermoeden.

Echt waardeloos en het kost je onnodig veel geld. Grrrrrr.

Caesar

Caesar

16-03-2016 om 07:38

Waarborgfonds

Dat is een nare ervaring.
Zoals anderen hier ook al schrijven: aangifte doen bij de politie van vernieling.
Wat betreft de schade: als je niet verzekerd bent voor deze schade, dan kan je mogelijk (een gedeelte) van de schade vergoed krijgen door het waarborgfonds: http://www.wbf.nl/

Caesar,

In je link verschijnt het antwoord op een veelgestelde vraag aan het waarborgfonds of vandalisme zoals krassen wordt vergoed. Het antwoord is nee. Wanneer schade niet door een onbekende voortuig is aangericht, wordt men verwezen naar de polis van zijn eigen verzekering.

Maar ook daar zal gelden dat als de totale kosten hoger zijn dan de dagwaarde, je de sigaar bent.

Verder geen tip voor TS, behalve dan voorlopig even meerijden met andere koorleden.

Wat een rotstreek

Ben het met de anderen eens, dit is wel heel toevallig. En wat voelt het machteloos!!!

Helaas geen tip. Succes met rondvragen, hopelijk heeft iemand iets gezien.

Mijntje

Mijntje

16-03-2016 om 09:53

bonje

Heb je echt geen 'bonje' met de buren? Onze buurman C. had een keer (echt per ongeluk) bij het parkeren over wat struikjes gereden die onze buurman B. er had gepland (op gemeentegrond, eigen initiatief om wat plantjes te zetten rond een boom). De volgende dag had de buurman C. een lekke band. Hij verdacht onze buurman meteen (en wij ook). Echter, geen bewijs, dus gewoon slikken en betalen.

verhuiswagen

verhuiswagen

16-03-2016 om 10:01

wel vermoeden

Ik heb onder de nick 'verhuiswagen' heel wat verhalen hier neergepend. We zoeken het dan ook in die hoek. Het is een heel klein dorp waar ik woon en op het dorpsplein stond de auto dan ook geparkeerd. Iedereen is hier zo goed van vertrouwen dat de deur haast nooit op slot gaat en de sleutels in t contact van de auto's zitten.......
De krassen zijn van dien aard dat de auto per direct total loss is. Acht jaar oud, niet meer all risk verzekerd (3 maanden terug er af laten halen). We hopen nu door t bericht op social media te delen dat de dorpsbewoners misschien iets gezien hebben. En ik vraag bij de omliggende panden of ze misschien een bewakingscamera hebben.

Mijntje

Mijntje

16-03-2016 om 10:21

google

Google ook nog even op "auto bekrast" voor meer tips.
Ik kan me 'je verhaal' niet meer herinneren, maar het lijkt toch wel een soort wraakactie. Heel veel sterkte ermee.
Ik denk eigenlijk dat je er nog wel gewoon in kan rijden, toch? Hij hoeft niet meteen naar de sloop? Ik zou eerst informeren hoeveel het kost om het te laten repareren voordat je 'em total-loss verklaart

Ad Hombre

Ad Hombre

16-03-2016 om 10:26

verhuiswagen

"De krassen zijn van dien aard dat de auto per direct total loss is. Acht jaar oud, niet meer all risk verzekerd (3 maanden terug er af laten halen). We hopen nu door t bericht op social media te delen dat de dorpsbewoners misschien iets gezien hebben."

Dat is echt balen.

"En ik vraag bij de omliggende panden of ze misschien een bewakingscamera hebben."

Zeker doen, de meeste bedrijven hebben tegenwoordig camera's, dat hoef je niet altijd duidelijk te kunnen zien. Ik heb er (prive) ook eentje onzichtbaar op de weg gericht staan. Heb ik al een keer een 'stepdiefstal' mee kunnen oplossen.

verhuiswagen

verhuiswagen

16-03-2016 om 12:09

wat ik bedoelde

Wat ik bedoelde met ' total loss', is dat de reparatie meer kost dan de auto waard is. Hij is het niet meer waard om hem volledig te laten schuren, plamuren en spuiten. Op elk paneel zitten diepe krassen.

Caesar

Caesar

16-03-2016 om 12:12

Flanagan

Je hebt gelijk over het waarborgfonds. Schade veroorzaakt door vandalisme wordt niet vergoed. Dat wist ik niet. Dat is wel heel jammer voor TS.

Brand (ot)

Laatst in het nieuws hoe iemands auto voor de zoveelste keer in de fik stond. Grrr.
Ik hoop dat TS er snel achter komt wie verantwoordelijk is. Het is een klein dorp, daar blijft in het café mi niets binnenskamers..

Verhuiswagen

Verhuiswagen

17-03-2016 om 21:09

Niks

We hebben gisteren videobeelden kunnen bekijken maar de camera was niet gericht op de plek waar mijn auto stond. Ook geen verdachte types gezien. Er is nog iemand die n camera heeft maar die deed erg afwerend. Je mag nl. geen beelden maken van de openbare weg. En dat doen ze wel. Dus ze willen niet dat dat bekend wordt. Ondertussen heeft t hele dorp het erover. Ik merk dat ik wat schichtig wordt. Het is t zoveelste akkefietje en de totale kosten lopen nu tegen de tienduizend euro. En we kunnen niks bewijzen......
Iemand nog tips? Praten met de mogelijke dader gaat niet. Die belt de politie als ik aanbel.....
Ik zoek iets waarmee dit stopt. Iets ludieks? Briefje op mijn auto om de krasser te vragen wanneer t kunstwerk afgemaakt wordt?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

17-03-2016 om 22:18

Eigen camera?

Het ligt er een beetje aan wie het is, maar een eigen camera en een valse waakhond zou toch wel helpen denk ik?

Politie

Als je kan aantonen dat dit het zoveelsteakkefitje is, kan de politie niet meet wegkijken. Een agent kan de beelden van die ene camera opeisen als mogelijk onderzoeksmateriaal om een zaak op te lossen.
Ga terug naar die agnt en vertel wat je weet over de camera. Als je geen hulp krijgt, stap je naar de burgermeester.

Mijntje

Mijntje

18-03-2016 om 06:46

sufferdje

misschien helpt het wel als je in het plaatselijke sufferdje vertelt hierover. Dat je niet verzekerd bent en dat je het heel naar vindt dat je je niet veilig voelt? Maar dat is wel gewaagd.
Je weet dus al wie het heeft gedaan waarschijnlijk. Ik vrees dat iedereen z'n mond dicht houdt. Wie wil er nu 10.000 euro betalen? Ik zou me niet meer veilig voelen daar en zin krijgen om te verhuizen (ben niet zo verhuizerig)Maar ik weet het niet hoor, schiet me ineens te binnen.
Sterkte, dit is heel naar.

verhuiswagen

verhuiswagen

18-03-2016 om 17:15

verhuizen geen optie

Mijn vriend heeft z'n akkerbouwbedrijf hier, dus verhuizen is geen optie. Hij krijgt het nl. niet verkocht (boeren kunnen geen financiering meer krijgen) en dan is hij inkomenloos. Ik ben trouwens al bij hem gaan wonen omdat ik dakloos dreigde te raken. Al met al vind ik t een belachelijke situatie dat ik (of we, t is meer tegen mijn vriend gericht) blijkbaar zoveel indruk maken dat de dader het risico durft te nemen door dit te doen. Ik voel me hier trouwens veiliger dan in mijn oude woonplaats met mijn geweldadige ex die elke stap van mij opschreef en via de advocaat deelde. (je zat in een restaurant, daar heb je blijkbaar geld voor, dus geef dat geld maar aan mij, etc.)
We willen al een oproepje plaatsen in t plaatselijke blaadje. Misschien dat andere iets gezien hebben. De dader zal zich koest houden...... Ik verwacht meer uit de hoek van andere dorpsbewoners.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-03-2016 om 14:26

Toch aangifte doen

Heb je dat al gedaan?

Als het om pesten gaat en je doet nooit aangifte, kan de politie er ook geen dossier van aanleggen. Als het om je vriend gaat, eigenlijk, zal hij (hoe zuur ook) wel bij moeten dragen, om jou weer krasvrij de weg op te helpen. Gedeelde smart, etc..

Verhuiswagen

Verhuiswagen

19-03-2016 om 17:04

Kaaskopje

Mijn vriend wil de auto over laten spuiten. Hij wil dit ook betalen. Ik vrees dat t daarna weer gebeurt. Vind t ook zo zonde van het geld. Er is ook al n keer n autosleutel gestolen en de kosten voor de nieuwe sloten heeft hij toen ook al betaald. Al met al is dit een heel duur geintje aan t worden.

Verhuiswagen

Verhuiswagen

19-03-2016 om 17:37

Aangifte direct gedaan

Ik heb direct de volgende ochtend al aangifte gedaan. Moest online.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-03-2016 om 23:52

Jullie zijn er mooi klaar mee.

Sterkte.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.