Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Mijntje

Mijntje

07-07-2014 om 10:39

erfenis-vraag

Een direct familielid van mijn ega is overleden. Hij woonde (alleen)in een huurhuis, was tientallen jaren in de bijstand, er zijn geen schulden. De familie betaalt de begrafeniskosten.
Nu moet de woning snel leeg worden gehaald, maar ik vraag me af hoe het zit met de spullen. Er worden eea naar de kringloop gebracht, op marktplaats gezet en enkele spullen worden verdeeld tussen de familieleden. Het zijn geen spullen van grote waarde, maar kunnen wij hierover nog een nasleep verwachten van de belastingdienst? Is het zaak alles goed te documenteren of zijn er andere addertjes?
Heeft iemand dit bij de hand gehad en kan mij hierover informeren?

lennest

lennest

11-07-2014 om 11:39

niet meegeteld

Toen mijn ouders beiden waren overleden, is de inboedel niet eens meegeteld bij de erfenis, ik zou me geen zorgen maken: huurhuis, bijstand en geen schulden. Ik vraag me zelfs af of je aangifte van successie moet doen. Ik zou even met de belastingdienst bellen, daar zijn ze voor.

Mijntje

Mijntje

12-07-2014 om 10:54

lennest

Ok, een geruststelling. We moeten er geld op toeleggen (ivm begrafeniskosten) dus om nou ook nog geld uit te geven aan een notaris zou wel gek zijn. We bellen idd maar even naar de belastingdienst zelf, die moeten dat weten

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.