Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Anoniem

Anoniem

30-08-2013 om 14:45

Een professionele teamleider?

Onlangs hadden we weer een van de vrijwillig/verplichte gezellige ontmoetingen die we als medewerkers geacht zijn te organiseren voor ons eigen team en de drie andere teams op zusterlocaties.
Het viel me op dat onze teamleider die zich altijd presenteert als een heel open, spontaan, aardig en vlot persoon zo onprofessioneel opstelde. Ze kwam als laatste en onderhield zich voornamelijk met een van de invalkrachten (ik ben zelf ook invalkracht) waar ze kennelijk een speciale click mee heeft.
Pff, het was echt ergerlijk.

Wat doe je daar nou aan? Ik ben geneigd er in het functioneringsgesprek wat van te zeggen, maar dat zal vast niet slim zijn gezien mijn eigen (inval)functie.

Vic

Vic

30-08-2013 om 14:57

Tja

Was ze te laat? En behoort een teamleider met ieder teamlid exact even lang in gesprek te zijn? Waarom ergerde het jou zo?
En over dat functioneringsgesprek, daar moet je zelf een inschatting van maken. Ik heb een bijdrage geleverd aan de beoordeling van mijn teamleider en ben daarin niet terughoudend geweest qua ontwikkelpunten. Het heeft de relatie niet verstoord en ik heb nog geen ontslagbrief ontvangen

Tsja

Waarom ergert het je zo?

Het zou voor mij een gevalletje 'sop is de kool niet waard' zijn. Speelt er meer?

Ely

Ely

30-08-2013 om 23:15

Als je het wil bespreken

Zou je gewoon kunnen vragen wat ze van de bijeenkomst vond. En benoemen dat je de indruk kreeg dat ze zich minder lekker in haar vel voelde dan hoe je haar in andere situaties kent. Maar alleen als je dat kan zonder ondertoon zeg maar.
Maar ook ik snap je frustratie niet helemaal. We hebben allemaal toch onze momentjes/dingetjes? Wat's ad hand?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

framboos

framboos

31-08-2013 om 23:35

Dank voor jullie opmerkingen

dat helpt weer wat nuchter te kijken.

Zonder voorgaande incidentjes was dit inderdaad niks om je druk over te maken. Misschien is het ook alleen maar 'vrouwengedoe' en 'de kift'.

Nou ja, ik laat het waaien. Ik probeer vanaf heden nog nadrukkelijker voor iedere collega belangstelling te tonen, en wat teamleider doet, moet zij weten.

Wel ga ik extra letten op voortrekken (verdelen van in te vullen diensten door invallers) want dat is wel gebeurd helaas.

Annie

Annie

01-09-2013 om 00:22

Wat let je...

Om het haar gewoon te vragen? Maar dan op een vriendelijke manier?

Misschien had ze een ziek kind thuis, zat het verkeer tegen, moest ze naar het ziekenhuis of naar de tnadarts. Mensen kunnen niet altijd alle afspraken op elkaar afstemmen.

En soms heeft iemand meer aandacht nodig van een leidinggevende dan een ander omdat er bv prive iets aande hand is. Of misschien hadden ze gewoon een leuk gesprek en verwacht ze neit dat er iemand met een stopwatch zit te kijken of de teamleider wel aan iedereen evenveel aandacht geeft.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.