Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Zzp-er

Zzp-er

18-06-2014 om 16:07

E-mail marketing

Ik zou voor mijn eigen bedrijf best wel reclame willen maken via de mail. Ik heb al een halve tekst bedacht, heb ook een nieuwe site gemaakt die er als nieuws in kan.

Zelf krijg ik behoorlijk wat mail die in de categorie reclame-nieuwsbrief valt.
Ik weet dat er wetgeving omtrent reclame mail bestaat. Ik heb het een en ander gezocht en vond een document met de regels op een rij. Daar viel me op dat dus niemand zich aan de (toch wel erg strenge) regels lijkt te houden.
Zoe zou je altijd toestemming moeten hebben om de mail naar iemand te sturen. Behalve aan huidige klanten, en dan nog onder strenge voorwaarden. Maar die heb ik al als klant dus heel erg schiet ik daar niet mee op.

Maar hoe kan het dan dat ik zoveel mail krijg van connecties die ik nooit toestemming heb gegeven? Het gaat hierbij om soortgelijke (qua grootte) bedrijfjes als ikzelf heb, dus geen mega-grote louche ondernemingen. De meeste van bedrijfjes die ik op netwerkbijeenkomsten heb ontmoet en kaartjes mee heb uitgewisseld. Soms vind ik dat best interessant, meestal gebruik ik meteen de uitschrijf-link.
Ook wordt mijn echte brievenbus regelmatig gespamd met aan mijn bedrijf gerichte reclame. Die hebben mijn adres vermoedelijk via de kvk. Blijkbaar mag dat wel gewoon (zonder de uitschrijf link ).

Weet iemand hoe dat zit? Of sturen deze mensen illegaal hun mailing? En wordt er überhaupt wel eens iemand op deze manier beboet eigenlijk? Of zijn die regels er alleen voor de vorm?

Als ik zo'n nieuwsbrief-reclame rondstuur wil ik geen wetten overtreden natuurlijk. Neemt niet weg dat ik de regelgeving wel heel rigide vind zoals ik het interpreteer.

Evanlyn

Evanlyn

18-06-2014 om 21:19

Afweging

Je moet de risico's afwegen. De regels zijn streng, maar zolang niemand klaagt, heb je geen probleem. Je moet dus altijd zorgen voor een goed werkende uitschrijflink en de mensen nooit ergeren. Het blijft wel een risico, maar meestal pakken ze de grote bedrijven aan waar ze echt veel klachten over krijgen.

zzp-er

zzp-er

19-06-2014 om 08:49

dat risico

Ga ik denk ik maar niet nemen. Een boet ga ik echt niet overleven vrees ik.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.