Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Dalarna

Dalarna

11-09-2013 om 09:56

Dubbeltje op zijn kant gezien?

Gisteren viel ik te laat in 'Een dubbeltje op zijn kant'. Ik kwam binnen op het moment na de eerste reclame waar dingetjemevrouw net had berekend dat de schuld op 2,5 ton zou uitkomen na het eerste jaar.

Aan het eind bleek dat dit stel de kop in de wind gooide en verder ging met elke maand een tekort bij een schuld van 55.000.... hoe dom kun je zijn maar goed.

Hoeveel kinderen hebben ze en hoe hebben ze zijn inkomen berekend (1250 ofzo): was dat inclusief de uitgaven die hij kwijt is voor zijn bedrijf of zaten die uitgaven in hun uitgaven? Dus verdiende de man bijv 2000 en trokken ze daar alle kosten vanaf of verdiende hij 1250 en zaten alle kosten van het eigen bedrijf in hun uitgaven?

Dalarna

Dalarna

11-09-2013 om 09:56

oja

En hoe vaak had de man eigenlijk werk? Waarom kon hij geen 5 dagen werken en 1-2 avondjes muziek draaien?

pooh bear

pooh bear

11-09-2013 om 11:16

Uitzending gemist

Ik heb het niet gezien maar staat het niet op uitzending gemist ?

Farasha

Farasha

11-09-2013 om 12:35

Verbijsterend

Even in mijn herinnering graven:

De man verdiende (omzet minus zeer hoge kosten) netto €500 per maand, vrouw €750. Per maand kwamen ze meer dan €1000 te kort.

Het programma had een fulltime baan voor hem geregeld, waarmee ze ruim voldoende inkomsten zouden krijgen. Zoon zou dan het grootste deel van het eigen bedrijf runnen, en pa in de avonduren en weekend. En dan weigeren ze..... Met de schulden die ze al hadden draait dat neem ik aan uit op een faillisement en/of WSNP. Heel triest voor hun kinderen.

Mover

Mover

11-09-2013 om 12:50

Uitzending gemist, staat uitzending van gisteren!

http://www.uitzending.net/gemist/215024/RTL-4/Dubbeltje_Op_Zn_Kant_Een.html

Heb 'm niet gezien, maar volgens mij is dit wat je zoekt Dalarna!

net gekeken, heel triest

Ik heb net gekeken en vond het heel triest. Dochter had hen opgegeven en had het beste voor met haar ouders, ze hadden trouwens 6 kinderen dus ook kosten genoeg. Vader wilde maximaal 4 dagen werken naast eigen bedrijf, maar dat was ook te weinig om uit de schulden te komen, dit omdat eigen bedrijf hoge kosten maakt.

Net ook gekeken

Tikje verbijsterd achtergebleven.

Ik vond het wel gemakkelijk hoe ze in t begin de schuld bij iedereen legden ('verkeerde adviseurs') maar ondertussen dus wel dat veel te dure, vrijstaande huis. Tot in de puntjes ingericht.
De spaarrekeningen van de kinderen leeggehaald...

En het maakt ook wel nieuwsgierig: dat eigen bedrijf van hem met die muziek, dat zal toch altijd 's avonds zijn? Wat doet hij dan overdag? Kon hij zelf niet eerder bedenken dat hij een baan er bij had moeten nemen? Dan was t misschien nog mogelijk geweest om dat parttime te doen, nu is de schuld al te hoog opgelopen.

Deze mensen gaan zo door. En dan gaat t bedrijf failliet, moet t huis (gedwongen) verkocht, en blijven ze met een restschuld die bovenop die andere schuld komt.
Pfff...

Dalarna

Dalarna

11-09-2013 om 17:49

thx

Uitzending gemist via de Ziggo is altijd betaald maar inderdaad het is wel gratis via de computer maar de verbinding hapert zo verschrikkelijk.

Ik ben nu wel op de hoogte inderdaad. Vreemde situatie maar al die afleveringen laten mij achter met vragen.

Heb je al jaren en jaren financiële problemen en nooit eens op het idee komen om een kasboek bij te houden? Deze mensen begrepen er ook echt niets van en inderdaad maar de schuld geven aan andere mensen.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

12-09-2013 om 16:45

Verbijsterend

Ze komen geen €1000, maar €1700 tekort. Elke maand. €850 per maand aan kleding uitgeven en €350 aan abonnementen terwijl je al zo'n schuld hebt. Het ergste vind ik dat ze een baan krijgen aangeboden (in deze tijd!) en dan zo passief nou nee, mwah geen zin, vijf dagen werken vind ik teveel. Ik kan me voorstellen dat ze de werkuren zo regelen dat er na schooltijd iemand thuis is, begreep dat de jongste Down heeft. Maar dan nog, je kunt alle avonden toch kantoren gaan poetsen? En overdag een of twee andere banen er bij? Betaalden die oudste kinderen nou kostgeld of niet?
Hoe denk je überhaupt te kunnen rondkomen van €1700 pm als je hypotheek al €1100 is? Dan komen je verzekeringen en het gwl er bij en dat is het OP. En dan heb je verder niets. Dat kán toch ook gewoon niet. Volgens mij verwachten ze dat iemand met een berg geld komt en dat het zo opgelost gaat worden en ze zelf niets hoeven te doen. Dit is geen gevalletje van pech maar van pure luiheid.
Jammer dat er zoveel kinderen bij zijn betrokken.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-09-2013 om 23:42

Toevallig ook gezien

Ik heb nooit zo'n oordeel over hoe mensen het aanpakken, maar ik was nu ook verbijsterd dat ze ervoor kozen om de hulp af te slaan. Man, dan héb je hulp en dan neem je het niet aan! Oerstom.

Tigress

Tigress

14-09-2013 om 23:17

Zonde

Ik sta paf. Ik snap best dat die man een droom heeft, maar hij beseft niet de realiteit. Zij evenmin. Er wordt nota bene een fulltime baan voor je geregeld (in deze tijd van crisis) en het aanbod afslaan wegens een droom, een hobby die meer kost dan het opbrengt. Zonde!

Dalarna

Dalarna

15-09-2013 om 08:48

ach

Ik snap de hele opzet van het programma niet zo (maar vind het wel heel goed voor de mensen die ook niet veel van dit soort dingen begrijpen) omdat ze een stel een maand of twee volgen en als ze dan in de plus zijn qua maanduitgaven (dus meer inkomen dan uitgaven) worden ze van harte gefeliciteerd, zeggen dat ze het 'gered' hebben en ze krijgen een beloning maar DAN begint het pas. Ze hebben van alles gestreept, gaan meer werken etc en ze moeten nog jarenlang buffelen om de schuld (meestal tussen de 30.000-50.000) terug te betalen. Hoezo hebben ze het 'gered'? Hoezo 'gefeliciteerd'? Dit is gelijk aan beginnen met een afvalprogramma bij obesitas door de mensen te vertellen hoeveel ze moeten eten en bewegen en ze dan feliciteren dat ze het 'gehaald' hebben.

Christel

Christel

15-09-2013 om 10:00

Nazorg?

Ik dacht dat ze nog een jaar lang nazorg kregen.

triest

Ik heb de uitzending ook gezien en was verbijsterd.
In mijn achterhoofd zit dan ook wel dat het tv is, dat er wellicht nog andere dingen spelen die niet in beeld gebracht worden.

Maar ik schrok van hun passieve gedrag. Het leek erop alsof ze niet tot veranderen bereid waren. Erg onverantwoordelijk en met het aantal kids dat ze hebben onbegrijpelijk. En eigenlijk vond ik, het hun gedrag, hun schuld nog wel meevallen. Als je zo diep met je kop in het zand zit en stug blijft volhouden, had ik verwacht dat hun schuld nog wel hoger zou zijn.

En waarom durfde niemand tegen die man te zeggen dat hij zijn 'beroep' maar als hobby kon uitoefenen? Hoe naief kun je zijn om te denken dat je zo je brood kunt verdienen voor zo'n groot gezin? Dan ben je niet echt reëel bezig. Het was niet om aan te horen.

Ik ben bang dat geen enkele wake up call werkt bij deze mensen, als je zelfs al niet als een bezetene aan de slag gaat als je dochter je opgeeft voor dit programma (en die camera in je huis toelaat!).....

Triest.

hortensia

hortensia

15-09-2013 om 12:02

Wat ik zo jammer vind...

Ik heb het ook gezien en was verbijsterd. Om dezelfde redenen die jullie ook geven.

Maar waar ik me vooral zorgen om maak is dat "Jan Publiek" nu gaat denken dat álle mensen met schuldenproblematiek zulke labbekakken zijn als deze mensen. Het eigen-schuld-geroep zal alleen maar erger worden, terwijl steeds meer mensen buiten hun schuld in de problemen komen en bereid zijn alles te doen om er weer bovenop te komen.

Heel jammer, want één negatieve verhaal blijft langer bij dan tien positieve verhalen.

Dalarna

Dalarna

15-09-2013 om 15:20

Moppeke

Volgens mij was het niet alleen het zingen waarmee hij geld verdiende maar ook iets met geluidsspullen etc. Ik ving zoiets op. Zijn zoon kon ook een deel van DAT werk doen namelijk, los van het zingen op feesten en partijen.

hortensia

Je hebt helemaal gelijk, dat dit soort negatieve verhalen langer bij blijven dan de positieve.

En er kleeft ook geen gevaar aan voor het gezin waar het om draait, hun leven staat nu nog meer op zijn kop nu de aflevering is uitgezonden. Tenminste, dat stel ik me zo voor. Onze meningen zullen meningen zijn van velen. Dat moet voor het gezin ook niet makkelijk zijn.

En uiteindelijk heeft iedereen het recht om over zijn eigen leven te beslissen. Hetgeen dit echtpaar deed, en de stelligheid waarmee ze dat deden is iets wat iedereen zal moeten respecteren. Wij kunnen er een mening over hebben, maar het is hun leven. Zoiets als 'iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen geluk'.

Groet, Moppeke

mooi ingericht huis

Zou de moeder van het gezin niet bij kunnen verdienen als styliste? Hun huis was echt prachtig ingericht. Ik bedoel dit niet sarcastisch.

Thursday Next

Thursday Next

13-10-2013 om 17:58

dat huis...

staat inmiddels al 3 weken te koop...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.