Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Fruitella

Fruitella

09-06-2015 om 13:31

Door slecht fietsenmakerswerk, extra kosten. Wat nu?

De fiets van een van mijn kinderen kreeg onderweg naar school een lekke band. Die fiets heeft een apart soort ventiel en die is niet op te pompen met onze fietspomp. het was ook nog de achterband (lastig plakken), dus ik heb die fiets naar de fietsenmaker gebracht. Als het lek op de naad zat, moest er een nieuwe binnenband in, buitenband was nog prima, kosten 21 euro. Fors, maar goed, vooruit dan maar.

Mijn man gaat het fietsje ophalen, betaalt en loopt er mee naar huis. Na 50 meter, hoorde hij een pfffft geluid en hij keerde terug. Bleek dat er een gat in de buitenband zat en de buitenband liep tegen een deel van het frame aan. Hij keert terug en de fietsenmaker baalt zichtbaar, zegt iets over zijn collega (invaller) die al naar huis was (die de fiets kennelijk had gemaakt). Bij het terug opzetten van de buitenband op de fiets, is het gereedschap door de buitenband gegaan en is het wiel niet precies recht terug gezet. Fietsenmaker zegt hij geen buitenbanden op voorraad heeft en er een moet bestellen. We krijgen bericht als de fiets klaar is.

Nu krijg ik bericht dat de fiets klaar is en dat de kosten 19 euro zijn.
Ik vind eigenlijk niet dat ik dit moet betalen. Voor 40 euro (21+19) heb ik nu een nieuwe binnenband die meteen alweer geplakt is en ongewild een nieuwe buitenband (wat doen ik die bracht helemaal niet nodig was).

Zie ik het verkeerd?
Welke rechten heb ik nu eigenlijk?

bieb63

bieb63

09-06-2015 om 15:46

huh?

Heeft de fietsenmaker toegegeven dat het werk niet goed gedaan was (gereedschap door de band, wiel niet goed teruggezet)? Dan lijkt mij dat je voor de 2e reparatie niet hoeft te betalen.....

Pieter

Pieter

09-06-2015 om 16:53

Inderdaad

Niet betalen natuurlijk. Verder: vraag naar een onderdeeltje zodat je wel thuis die fiets kan oppompen, die zijn er namelijk gewoon.

Carla

Carla

09-06-2015 om 21:50

nee hoor niet betalen

Gevalletje nazorg noem ik dat.

Slechte service.

Toch maar eens een babbeltje over maken met de fietsenmaker. Ik zou ook de geplakte (nieuwe!) binnenband niet betalen. Nieuwe binnen-en buitenband samen voor max. 25 euro.
Er is een fout gemaakt, kan gebeuren, nu hangt de reputatie af van een goede service zou ik denken.

Fruitella

Fruitella

18-06-2015 om 11:01

oplossing laat op zich wachten

Ondertussen contact gehad met de manager van de zaak. Hij kwam net terug van vakantie, er stond van dit hele verhaal niets in de computer, zoals dat wel zou moeten, hij moest het dus gaan vragen, dat kon wel even duren.

Hij belde terug met een uitleg die mi niet klopt: de binnenband was geplakt en het wiel was weliswaar niet goed gecentreerd, buitenband zat een gat in maar dat kwam niet door de invallende fietsenmaker zelf. Dat gat zat er namelijk al maar zat in het kleine stukje dat je in het wiel propt. Ik vroeg daarop hoe het dan kan dat de binnenband opnieuw kapot was gegaan als er geen zichtbaar gat in de buitenband zat. Dan kan, ook als het wiel niet gecentreerd is, de binnenband niet opnieuw (binnen 20 meter van de winkel) kapot gaan. Toen werd er ingezet op een wellies-nietes en besloot ik de overkoepelende organisatie te vragen contact met me op te nemen. Dit laatste is nu een week geleden, ik ben 1x gebeld om mijn verhaal aan te horen en ik zou worden teruggebeld.

Ik zie dat ik 2x ben gebeld, op momenten dat ik thuis was. Vreemd dat ik dat niet heb gehoord tenzij het heel kort is overgegaan. Ik ben gemaild dat het niet is gelukt contact met mij te krijgen met een 06 nummer erbij. Dit nummer heb ik sinds maandag, dagelijks 3x gebeld en krijg altijd voicemail. Ik heb gemaild en ook mijn andere nummers gegeven. Geen reactie.

Het is nu bijna 3 weken geleden dat ik het fietsje voor reparatie bracht. Ondertussen wil zoon zijn fietsje wel eens terug.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.