Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Paasei

Paasei

14-04-2016 om 13:37

Dispuut met Whirlpool (aandrijfriem wasdroger)

Zo'n 2,5 jaar geleden kochten wij online een wasdroger, van Indesit. Ding heeft altijd prima gefunktioneerd, zo'n 2x per week. Toen ontvingen we een mail van de leverancier; Indesit is overgenomen door Whirlpool en nou houdt Wirlpool een 'terugroepaktie' voor onze type wasdroger. Hun veiligheidseisen zouden strenger zijn. So far so good, afspraak met monteur gemaakt. Twee weken geleden kwam de man langs. Wat gedaan aan de droger, iets vervangen, gecheckt of deze weer gewoon lucht blies (en dat deed ie), ik heb getekend en de man is vertrokken.

Een paar dagen later deed ik mijn was weer eens in de droger. Startknop, lucht begon te blazen, alles leek gewoon OK. Vond 'm wel erg stabiel lopen.. Tja.. dat bleek logisch toen ik later mijn was nog zeiknat terug vond; de trommel had duidelijk niet gedraaid en zat muurvast. Dus Wirlpool gebeld. Pas meer dan een week later kon er weer een monteur langs komen (heerlijk, zo'n 'tussen 8 en 6' afspraak..). Deze monteur constateert een gebroken aandrijfriem. 'Dat kan mevrouw, bij zo'n oude machine. Als er aan gezeten wordt terwijl de riem al doorgesleten was, kan ie knappen'.... Nou dat ding deed het prima voordat de 1e monteur kwam!

Monteur heeft aandrijfriem wel besteld, maar ik voel een dispuut met Wirlpool aankomen. Die gaan nu beweren dat het 'gewoon' slijtage was en het niets met de 1e 'reparatie' te maken heeft... Daarom wil ik hier vragen of er iemand is met verstand van drogers en die dit verhaal bekend voor komt. Hoe reeel is het om aan te nemen dat de geknapte riem echt wel te maken heeft met de terugroepaktie en geen 'gewone slijtage' is..??? Ben me hier ondertussen behoorlijk over aan het opwinden.. zit binnenkort al 3 weken zonder droger, buiten onze schuld, en krijg dan straks nog de rekening ook..

40er

40er

14-04-2016 om 17:10

snel

Na 2,5 jaar al een kapotte aandrijfriem vindt ik best snel. Hier pas na een jaar of 7 gehad.
Verder geen tips.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.