Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

diefstal uit ons huis tijdens feestje, dekt verzekering?

Hoi mensen, tijdens het puberfeestje van onze dochter zijn er meerdere spullen en geld gestolen! Er waren hier wel zo'n 35 a 40 jongeren van 15-19 jaar. O.a geld, laptop, fototoestel, bril...Ik baal hier heel erg van! Ook zo brutaal dat je gastvrijheid zo 'beloond'word.. Maar wat nu? Dekt de verzekering dit? Omdat het een besloten feest was, geen inbraak. Wie weet dat en waar kan ik het nalezen? Kan nl. zelf niets via google vinden of op onze site van de verzekering. Voordat ik ga bellen, even jullie reactie graag, voor wie hier verstand van heeft. Dank!

ik vrees

Dat de verzekering dit niet dekt. Ik bedoel, als je fiets uit je garage gestolen wordt, en hij stond niet op slot dan is 'ie al niet verzekerd. En hier heb je de dieven bij wijze van spreken zelf in je huis gehaald.

Maar wat vreselijk.

Angela67

Angela67

23-10-2014 om 11:45

lees dit eens

helpt dit?

http://financieel.infonu.nl/verzekering/44969-diefstal-en-inbraak-in-uw-woning-en-uw-inboedelverzekering.html

"Dit wil dus ook zeggen dat insluiping of zelfs diefstal door mensen welke u uitnodigde in uw woning onder de dekking van uw inboedelverzekering valt."

GS

GS

28-10-2014 om 18:03

puberfeestje?

Hmm, lekkere vrienden heeft je dochter??
Is het van een clubje of school geweest of zo? Dan zou je ook met die organisatie contact kunnen opnemen zodat men de groep die op het feestje kan aanspreken? De diefstal is mss uit balorigheid geweest en kunnen ze het nog rechtzetten door de spullen terug te brengen.

Mijntje

Mijntje

28-10-2014 om 18:14

stappen

Kan je die groep niet op de een of andere manier laten weten dat ze als ze de spullen (anoniem) terugbrengen je geen verdere stappen onderneemt? (klein beetje dreigen hiermee helpt wellicht)

Barvaux

Barvaux

28-10-2014 om 19:26

Mijntje

In dat geval zeggen dat er camerabeelden zijn en dat je dan niet naar de politie gaat.

tante Sidonia

tante Sidonia

30-10-2014 om 16:02

ja maar

als er camerabeelden zouden zijn dan kun je de personen in kwestie aanspreken dus dat klinkt niet logisch.
Wat een ellende zeg!
Ik vind het ook wel behoorlijk veel 35/40 mensen; onoverzichtelijk dus...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.