Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Deposito buitenlandse bank

Heeft iemand ervaring met een deposito bij een buitenlandse bank? De rente in Nederland is nog schandalig laag (zeker vergeleken met de hypotheekrente). Ik zag een bank in Litouwen of Italië meer rente geven en dat is dan wel EU en garantiestelsel .

Ik horde vandaag iets over raisin. Dat zou een spaarbemiddelaar zijn. Hou me ten goede, geen enkele garantie dat het allemaal klopt. Je zult zelf meer informatie moeten verzamelen.

Tsjor

Bijtje82

Bijtje82

10-08-2023 om 20:33

Ik heb wat spaargeld bij Trade Republic weggezet tegen 2% In ieder geval tot 50k.

ik heb een gewone spaarrekening bij Bigbank (Estland) en een betaal- en spaarrekening bij Open Bank (Spaanse bank). Over beide ben ik zeer tevreden.

Ik heb een spaardeposito en een spaarrekening bij 2 buitenlandse banken via Raisin, waaronder inderdaad een Italiaanse bank (3,8%). Heb me vooraf goed ingelezen op diverse fora en vond het erg interessant, vond mezelf toch een dief van mijn eigen portemonnee door het niet te doen 😃.

Om een account aan te maken op Raisin doorloop je een online identificatieproces (via beeldbellen) in het Engels en moet je een adresbewijs uploaden in je account, was prima te doen. 

Ik ben er zeer tevreden over in ieder geval.

AnnaPollewop

AnnaPollewop

11-08-2023 om 19:36 Topicstarter

Iedereen bedankt voor de tips en zeker ook over Porte Renee, die kende ik nog helemaal niet. We gaan ermee aan de slag!

AnnaPollewop schreef op 11-08-2023 om 19:36:

Iedereen bedankt voor de tips en zeker ook over Porte Renee, die kende ik nog helemaal niet. We gaan ermee aan de slag!

Ik heb geen cursus oid bij haar gevolgd, maar alleen al door allerlei tips besparen we nu ruim €100 in de maand. Ik weet niet of je op insta zit, maar daar geeft ze ook geregeld fijne tips. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.