Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

CC

CC

22-08-2012 om 22:20

Creditcard

Wat kan men met het nummer van mijn creditcard als borg voor de huur van een huisje? Kunnen ze daarmee niet van alles want ik kan met het nummer en het korte nummer achterop ook van alles boeken toch?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ja inderdaad

dat kan, maar waarom zouden mensen met een "business" zulke dingen doen ? Bekijk het eens positiever: zij zijn zeker van hun geld, jij bent er zeker van dat ze het huisje voor je vasthouden en daar gaat het alleen maar om.
Als je een rare afschrijving zou zien, annuleer je die betaling meteen.

Weer inderdaad

Omdat heen en weer geschuif van geld te voorkomen, gaan ze alleen die 150 euro innen als jullie het huisje niet netjes achterlaten.
Die 3-nummerige security getal begrijp ik ook niet helemaal: in mijn vorige baan noteerde ik tientallen keren per dag een CC nummer zonder die 3 getallen en daar werden toch hotelkamers mee betaald. Dus ja, dat blijkt dus wel te kunnen.

Tinus_p

Tinus_p

23-08-2012 om 15:05

Wisselt nogal

Volgens mij wisselt het nogal: In principe kan een creditcard maatschappij genoegen nemen met het 16-cijferige nummer op de voorkant, maar een hotel of andere schuldeiser staat sterker, als dat niet het enige is. Kortom, hoe meer ze vragen, hoe minder discussie.
Wat dat betreft zijn de meeste hotels etc wel strenger geworden: Ik moest niet zo lang geleden een pre-autorisatie laten doen, waarbij dus wel mijn creditcard electronisch werd uitgelezen en ik mijn pincode moest intypen, maar er niet meteen geld werd afgeschreven.

Tinus

Maar over dat geld kan je dus niet meer beschikken, het hotel is er zo zeker van dat (een gedeelte van) de rekening betaald wordt. Ik vraag altijd hoeveel ze vastzetten, om te kijken of het wel in verhouding is met de te verwachten rekening.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.