Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Arawen

Arawen

20-10-2012 om 17:13

Contract voor bepaalde tijd

Araman is half juni bij zijn huidige werkgever begonnen, met een half-jaar contract. Contract loopt 31 december af.

Nu weten we al dat zijn contract verlengd kan worden (hing af van een opdrachtgever maar da's inmiddels rond).
Toen ik aan mijn ega vroeg of hij nu een nieuw contract kreeg zei hij dat dat niet nodig was, volgens hem is zijn arbeidscontract automatisch verlengd c.q. omgezet in een contract voor onbepaalde tijd wanneer hij zelfs maar 1 dag langer dan die 31 december werkt.

Werkgever is een klein bedrijfje, geen CAO. In zijn contract staat alleen dat het, zonder noodzaak van opzegging, eindigt op 31 december.

De info die ik op internet vind is wat tegenstrijdig. Ik weet niet of dat klopt.. . Moet ik ega aansporen toch maar achter een nieuw contract aan te gaan of heeft hij gelijk en is aktie nemen niet nodig c.q. wordt tijdelijk contract automatisch verlengd?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Komt nog

Het is een half jaar contract dat 31 Dec. afloopt. In november komt er weer een contract voor een half jaar. Per 1 Jan. een contract voor onbepaalde tijd doen maar weinig werkgevers in deze lastige tijd. En het stilzwijgend laten doorlopen eigenlijk ook niet. Ik kreeg de contracten altijd keurig per post. Nu niet meer, mijn contract is na enkele keren verlengen nu omgezet in een contract voor onbepaalde tijd.

NaShA

NaShA

20-10-2012 om 21:03

Verlengd met dezelfde periode

als er geen CAO is en er komt geen nieuw contract en hij werkt na 31 december nog bij de werkgever, dan is het contract stilzwijgend verlengd met wederom een half jaar. En eindigt die dus van rechtswege op 30 juni 2013. Gebeurd er dan weer niks, dan wordt deze weer stilzwijgend verlengd met 6 maanden. Na die laatste periode wordt het pas een vast dienstverband, als er dus weer niks gebeurd.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-10-2012 om 00:45

Dus arawen...

als je man op 1 januari geen bericht of gesprek heeft gehad dat zijn contract niet is verlengd, dan mag hij op zijn minst nog een half jaar blijven. Tenzij je man erop wil gokken dat ze het contract toch wel gaan verlengen, zou ik om eerlijk te zijn niet afwachten en eind november een gesprek aanvragen omdat zekerheid te krijgen. Mocht hij onverhoopt toch geen verlenging krijgen dan zal hij werk moeten zoeken en alles klaar moeten hebben liggen voor de aanvraag van een uitkering.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.