Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Contactloos betalen

Ik heb net een nieuwe pas en aangezien het chippen eruit gaat, dacht ik bij de kantine, laat ik het contactloos betalen eens uitproberen, want volgens de ING website is dat mogelijk met je betaalpas.
Maar het werkte niet, volgens de cassiere zou ik de pas nog moeten aanmelden voor contactloos betalen, maar daar lees ik op de ING site niets over. En het contactloos betalen logo staat echt op de kaart.
Iemand ervaring met contactloos betalen met een ING kaart?

Auwereel

Auwereel

24-09-2014 om 16:10 Topicstarter

Pas staat aan

Volgens Mijn ING staat ook de betaalpas op "aan" voor contactloos betalen.
En ik heb ook wel eens iemand contactloos zien betalen met z'n mobiel, dus het hoort wel te kunnen?

Mikke

Mikke

24-09-2014 om 16:43

Pas

Je hoeft je pas niet te activeren, als je een nieuwe pas hebt (met het contactloosbetalen-logo erop) dan zou het direct moeten werken. Maar.. ik heb één pas die het wel doet, en één die het niet doet. Helemaal vlekkeloos werkt het dus nog niet.

Annet

Annet

24-09-2014 om 17:24

Is dat al ingegaan dan?

Ik heb ook een nieuwe ING pas. Vanaf een bepaalde datum zou contactloos betalen mogelijk worden. De datum ben ik vergeten.

Mikke

Mikke

24-09-2014 om 17:26

Annet

Als het apparaat geschikt is dan kan het nu al. Ik betaal op verschillende plekken contactloos, o.a. hier bij de H&M.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-09-2014 om 23:39

Waar is hier?

Ik kreeg de indruk dat het contactloos betalen nog in de testfase is en alleen in een plaats in Zuid Holland in gebruik was genomen.

Auwereel

Auwereel

27-09-2014 om 20:15 Topicstarter

De ene kantine wel, de andere niet

Toen ik gisteren in de rij van de kantine stond, wilde een mevrouw na mij contactloos betalen met duidelijk een betaalpas van een andere bank dan de ING. Toen werd ik nieuwsgierig, maar ook haar pas werkte niet. Nu werk ik op een universiteit met verschillende faculteiten met elk een eigen kantine en de mevrouw klaagde: "in de kantine van die andere faculteit doet-ie het wel!" Het ligt dus niet aan mijn pas, maar aan het betalingssysteem van mijn kantine.

Katniss

Katniss

27-09-2014 om 20:21

Nooit van gehoord

Ik heb nog nooit gehoord van contactloos betalen. Ga eerst maar eens googelen voordat ik een domme vraag stel

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.