Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Twijelaar

Twijelaar

07-04-2016 om 14:56

Coach of loopbaanbegeleiding nodig?

Ik voel me al een tijdje overbelast in de combinatie thuis/werk. Inmiddels ben ik op een punt gekomen dat ik voortdurend moe ben, vaker mopper dan ik fijn vind en steeds meer moeite krijg met alle eisen die er aan me gesteld worden (zowel thuis als op het werk) en eigenlijk altijd met tegenzin aan het werk ga. Als ik eenmaal bezig ben heb ik er vaak ook wel weer plezier in, maar het kost al met al wel veel energie.

Ik denk dat er een aantal factoren spelen:
- we hebben 2 schoolgaande kinderen die allebei wat (ontwikkelings)problemen hebben. Op zich gaat het goed met ze, maar daar moeten we hard voor werken met zn allen. In eerste instantie leek het alsof dit min of meer tijdelijk zou zijn, maar inmiddels begin ik me te realiseren dat onze kinderen blijvend wat extra's nodig hebben in de opvoeding en dat het draaiende houden van ons gezin dus ook structureel net wat meer energie en aandacht kost dan gemiddeld.
- ik heb een baan in de gezondheidszorg die op zich heel leuk is, maar ook vrij zwaar. In de zin van lijden dat je voorbij ziet komen en ook wel het altijd maximaal moeten (willen) presteren omdat je het gevoel hebt dat je je patienten anders tekort doet. Ik werk 3 dagen per week. In de afgelopen jaren is de werkdruk gigantisch toegenomen door oa de bezuinigingen in deze sector en door voortdurende reorganisaties. Ik loop er steeds tegenaan dat ik mijn werk eigenlijk niet meer kan doen zoals ik vind dat het gedaan moet worden.
- van nature ben ik redelijk perfectionistisch, kan ik dingen slecht loslaten en stel ik hoge eisen aan mezelf en aan de mensen om me heen. Als ik minder lekker in mn vel zit neemt dat nog toe, en dat is nu dus al een tijd het geval....

Bovenstaande 3 factoren versterken elkaar nogal, en ik weet niet goed wat nou uiteindelijk het grootste probleem is. op dit moment ben ik er gewoon een beetje klaar mee, zou het liefst helemaal stoppen met werken en me alleen op mijn gezinnetje richten. Maar dat is financieel niet haalbaar en uiteindelijk ook niet waar ik gelukkig van word, denk ik. Maar in ieder geval moet er wel iets gebeuren, want zo loopt het ook niet lekker.

In mijn eentje kom ik er niet uit, dus ik wil professionele hulp inschakelen. Ik weet alleen niet precies wat ik nu nodig heb: Een coachingstraject gericht op het vinden van een betere balans tussen werk en prive en daarbij ook mijn eigen hebbelijkheden (moeite met loslaten en perfectionisme) aanpakken, of loopbaanbegeleiding die gaat ondersteunen bij het vinden van een ander beroep dat minder kost en waarbij de balans tussen werk en prive makkelijker te vinden is.

Wat denken jullie? Iemand suggesties?
Ook voor tips hoe je dan een goede coach of loopbaanbegeleider vindt, houd ik me aanbevolen!

Grenzen

In het huidige tijdsgewricht waarin veel werknemers permanent overbelast worden zou ik een coach zoeken, psycholoog maar ook haptotherapie is met grenzen bezig, die jou helpt om je grenzen te bewaken. Ook in ander werk kan je dat opbreken en als nieuweling wil je niet direct op de rem trappen zeker niet als je van jezelf perfectionistisch bent.
Dus ook werken aan je grenzen zelfs als je op zoek gaat naar ander werk.

Herkenning

Herkenning

07-04-2016 om 16:45

Herkenning

Veel mensen zullen zich herkennen in je verhaal en de sleutel is inderdaad grenzen bewaken zoals AnneJ schrijft. En dat is lastig voor een perfectionist -- Mij heeft een psycholoog geholpen, zelfs zo dat mijn huidige coach zich afvroeg wat ik nog te leren heb op dat gebied. Je geeft t zelf goed aan, zoek een goeie via je huisarts.

Ik

Ik

07-04-2016 om 18:21

coach

Jouw verhaal lezend is het een en al herkenning, incl perfectionisme en loslaten.

Ik volg een coachtraject en zou dat je echt aanbevelen. Hoeft geen psycholoog te zijn, als hij/zij maar goed is. En die van mij is dat!

Als je regio Arnhem woont of in die regio het coachtraject kunt/wilt volgen (ik woon er zelf ook niet) mag je me via OO mailen en dan wil ik je wel meer info geven, evt. telefonisch.

Ik kan het je echt aanraden.

Life changing op allerlei vlakken, niet alleen werk.

Twijfelaar

Twijfelaar

07-04-2016 om 19:30

Fijn, herkenning

Als ik het zo lees wordt het dus geen loopbaanbegeleiding...

Wat het wel gaat worden (coach of psycholoog) ga ik nog even over sudderen.

Zou dolgraag tips krijgen voor goede coaches in de regio zuid holland zuid (pak m beet de regio rotterdam en de zuid hollandse eilanden)....

Lief aangboden, ik! Bedankt... Maar Arnhem is écht te ver voor mij

Mams

Mams

07-04-2016 om 19:36

Ik ook

Ik, zeker lief aangeboden. Helaas is ook voor mij Arnhem niet haalbaar qua afstand.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.