Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Twijfelaar

Twijfelaar

02-05-2016 om 23:33

Carrièreswitch

Pfffff, ik denk me suf maar kom er zelf niet uit. Daarom hoop ik op input van mensen die nét even anders denken dan ikzelf.

Ik werk in de gezondheidszorg maar wil graag iets anders gaan doen. Ik ben goed in het overbrengen van kennis, verbaal sterk, betrokken, enthousiast en ik werk geordend. Ik ben hbo+ opgeleid en 38 jaar oud. Ik zoek een part time baan waarbij er niet teveel sprake is van piekbelasting en die ik leuk vind. Daar zit echter het probleem: geen idee wat ik leuk vind. Het lukt me niet om out of the box te denken, ik blijf maar dingen verzinnen die vrij dicht liggen bij wat ik nu doe. En dat wil ik eigenlijk niet meer.
Voorbeelden van beroepen waar ik zelf aan denk:
- docent op een mbo of hbo opleiding
- trainer
- thuisbegeleider voor kinderen met gedragsproblemen
- huiswerkbegeleiding geven

Heeft iemand een idee voor een beroep dat aardig in dit rijtje past maar nét even anders is?

Nimbo

Nimbo

03-05-2016 om 08:44

nee, lastig

Maar misschien kun je helpen door te vertellen wat je wel en niet leuk vindt aan je huidige werk.
De dingen die je noemt zijn al heel erg anders en hebben net die link met je huidige werk waardoor je ook nog veel aan die ervaring hebt. Dat je dan echt iets anders wil maakt bijv. het overbrengen van kennis moeilijk te bedenken als het geen leraar mag zizjn.

Heb je gedacht aan bijv. praktijkopleider? Maar dat zul je ook te dichtbij vinden, denk ik.

Je kunt de lerarenopleiding gezondheidszorg gaan doen en bedenken of je misschien met jongere leerlingen op middelbare scholen wl werken. Maar dat is best zwaar want je kunt dan ws de verkorte opleiding doen maar dan moet je naast je huidige werk stage ;lopen, naar school en je opdrachten maken. Dat is een hele grote investering. (ik heb dat zelf gedaan)

Maar als je zegt heel iets anders dan klinkt je ook ontevreden. Dus vertel eerst een s iets over hoe je in je huidige werk staat?

Moemie

Moemie

03-05-2016 om 10:20

Volgens mij zit je al goed

Met deze beroepen. In mijn omgeving is aan allemaal die je benoemt behoefte. Recentelijk heeft een kennis nog een huiswerkbegeleidingspraktijk opgezet en die loopt nu al erg goed. Het ligt er natuurlijk ook aan waar je woont. Ik woon zelf in een grote stad. Hier dus veel behoefte aan begeleiding van zowel jongeren als ouderen. Je zou ook kunnen denken aan PGB begeleiding. Mijn beste vriendin heeft erg lang moeten zoeken voor ze een buddy kon vinden voor zichzelf. Ze is lichamelijk gehandicapt en heeft hulp en begeleiding nodig. Het verbaasde me hoe lang ze heeft moeten zoeken. Ook zou je kunnen denken aan een regelfunctie voor bv ouderen bij verhuizingen, en of gehandicapten. Zij zien vaak door de bomen het bos niet meer en jij hebt vast veel inzicht ook in allerlei circuits. Succes !!!

Twijfelaar

Twijfelaar

03-05-2016 om 11:41

Leuke suggesties!

Dank tot nu toe. De reden dat ik 'iets anders' wil, heeft te maken met het feit dat mijn huidige werk best veel vraagt. Superleuk, maar ook zwaar. Met name mentaal, het leed dat je ziet en je daarop verhouden en de druk die er is om met weinig tijd maximaal effect te sorteren. Ik heb het idee dat dit in de sector waar ik werk steeds meer het geval is, vandaar dat ik denk aan een echte carriereswitch. Wat ik wel erg leuk vind aan mijn huidige baan: clientcontact, gevoel verschil te kunnen maken, het puzzelen op hoe je iets moet aanbieden. Heb ruim 10 jaar met veel plezier mijn werk gedaan, maar vindt het nu tijd worden voor iets anders, dat minder vraagt (of iets anders vraagt). Ik zoek een functie waarbij ik niet heel veel hoef te investeren om aan de slag te kunnen (dus geen jarenlange studie in deeltijd met daarnaast werken), waarbij ik minder word geconfronteerd met leed van anderen en die goed te combineren is met een jong en druk gezin (werken in deeltijd, niet te hoge werkdruk, etc). Heb een hbo SPH diploma en daarna nog diverse opleidingen gevolgd (hbo+) in de sector waar ik nu werk. Is dit antwoord op je vraag, Nimbo?

Nimbo

Nimbo

03-05-2016 om 12:28

dat is ongeveer wat ik wilde weten, al blijf je wat vaag.
Maar ik krijg toch een beetje het gevoel dat je op zoek bent naar iets wat er niet is.
Je moet goed beseffen dat overal in de maatschappij de duimschroeven aangedraaid worden; een goede baan waar je weinig voor hoeft te doen, wat goed te combineren is (dan lees ik; niet te veel werken en op tijden die goed uitkomen met de schooltijden). Bedenk goed dat iedere werkgever momenteel heel veel vraagt en het onderste uit de kan wil hebben.
Werk je met mensen met een beperking?

Mams

Mams

03-05-2016 om 13:33

Nimbo

Nee, in de psychiatrie. Zou kunnen dat ik zoek naar iets dat er niet (meer) is, maar kan me niet voorstellen dat er niet een baan te vinden is die iets minder veeleisend is en wel ongeveer hetzelfde werkplezier geeft.

@ Moni: gave tip! Ga ik eens even goed naar kijken, ziet er op het eeste oog veelbelovend uit. Thanks!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.