Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Buitenkant huis schilderen

Tot onze verbazing hebben een aantal buren in de afgelopen weken de bovenste verdieping van hun huis in een afwijkende kleur geschilderd.
3 buren aan de ene kant van ons en 1 buur aan de andere kant van ons. Vandaag hoorde ik dat nog 2 andere buren aan de andere kant dit ook gaan doen. Wij zitten dan als enige in het blok ineens in het midden met een afwijkende kleur.
2 jaar geleden hebben wij een verbouwing gehad waarbij onze bovenste verdieping is uitgebreid. Een half jaar lang zijn we bij de gemeente bezig geweest om de omgevingsvergunning rond te krijgen. Dit ging met name over de kleurstelling en materiaalkeuze van onze uitbouw, die precies aan moest sluiten op het bestaande. Als de gemeente hier niet zo'n punt van had gemaakt, had onze verbouwing een half jaar eerder klaar kunnen zijn en had ons dat veel tijd, geld en moeite bespaard.
De huizen zijn destijds onder architectuur gebouwd. Kun je dan zomaar besluiten de kleurstelling te wijzigen en laat de gemeente dit dan gebeuren zonder in te grijpen?
Wij zien het vooralsnog niet zitten onze uitbouw zwart te gaan schilderen, het is nu in de zomer al erg heet onder het platte dak. Aan de andere kant, als enige "grijze" tussen de "zwarten" ziet het er ook niet mooi uit.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Fiorucci

Fiorucci

21-08-2013 om 08:54

Lekker zo laten

Ik zou het zeker niet zwart verven om de goede reden die jij noemt. Wijkt het af, dan is dat maar zo. Jammer, maar ik denk niet dat je er verder veel mee kunt.

Hanne.

Hanne.

21-08-2013 om 10:50

Soms wel regels soms niet

Ik weet dat er soms wel regels zijn mbt de kleursteling, maar niet altijd.

Toen mijn ouders hun huis kochten zat er een clausule in dat ze de kleuren 10 jaar gelijk aan de bouwkleur moesten laten. Daarna kregen ze vrij spel.

Bij ons eigen huis was dat niet, en (dus) heeft iedereen na een jaar of 5 eigen keuzes gemaakt en hebben we nu blauwe, groene, paarse en zwarte voordeuren.

Kan het zijn dat jullie ook een clausule hadden en dat de termijn daarvan in de afgelopen 2 jaar is overschreden?

(en aanpassen omdat de rest het doet zou ik zeker niet doen)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.