Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Verhuiswagen

Verhuiswagen

05-09-2016 om 16:18

Boekhouder maakt fouten

Onlangs kreeg ik t bericht dat mijn huidige boekhouder geen vennoot meer is bij t kantoor. Hij begint voor zichzelf. Bijna tegelijk kreeg ik n bericht vd belastingdienst dat uit controle is gebleken dat sommige dingen niet gedaan zijn en of ik nog ff een fiks bedrag wil afdragen aan naheffingen. T gaat om t jaar 2010, 2011 en 2012 waarvan de jaarstukken allang zijn afgewerkt. Afgelopen winter heb ik nog n gesprek met hem gehad en toen wat alles op orde. Ik heb mn boekhouder proberen te bellen maar hij drukt me telkens weg. T kantoor komt niet verder dan , tja , tja, vervelend. Heeft iemand advies?

Vesper Lynd

Vesper Lynd

05-09-2016 om 16:46

Administratie?

Heb jij zelf je administratie beschikbaar? Is de boekhouder aangesloten bij een branche-organisatie? Dan zou ik contact opnemen met hen. Misschien hebben ze een klachtenregeling en/of kunnen ze je verder helpen.

Verhuiswagen

Verhuiswagen

05-09-2016 om 17:08

Was

Ze waren aangesloten bij n branche organisatie destijds....Nu kan ik er niks meer van terugvinden op hun site. Ik heb ook administratie beschikbaar. Maar op mijn vragen mondeling hebben zij mondeling antwoord gegeven. Daar heb ik geen bewijs van.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

05-09-2016 om 17:13

Oude branchevereniging

Ik zou dan toch contact opnemen met hen en met de belastingdienst om te vragen wat ze nodig hebben.

Verhuiswagen

Verhuiswagen

05-09-2016 om 17:18

Weet ik niet meer

Ik kan mw herinneren 6 jaar geleden dat ik t belangrijk vond dat ze aangesloten waren bij n branchevereniging. Maar ik weet echt niet meer. Mn geheugen laat me de laatste tijd wel vaker in de steek. De belastingdienst wil dat ik betaal. En de rest kan ik vragen wat ik wil. Antwoord krijg ik niet. T interesseert ze niet. Ik ben verantwoordelijk voor de fouten van mijn boekhouder. Daar heb ik ook nog voor betaald. En dat voelt niet eerlijk.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

05-09-2016 om 18:31

Terechte aanslag?

Denk je dat de naheffing terecht is. De belastingdienst zou dit moeten kunnen uitleggen. Indien dat het geval is, kun je het best zelf contact opnemen voor een betalingsregeling.
Voor wat betreft de boekhouder. Het lijkt me dat je een contract had met het kantoor en niet met boekhouder X. Heb je geen oude facturen van hen waar de branchevereniging op vermeld staat?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.