Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

lizzy

lizzy

11-03-2013 om 09:43

Blij met nieuwe baan!

Drie weken geleden startte ik hier een draadje over ontslag nemen ja/nee. Ik had het niet naar mijn zin op m'n nieuwe , chaotische werkplek.
Jullie adviseerden allemaal om te blijven en eerst wat anders te zoeken of de uitdaging aan te gaan en zelf de boel op poten te zetten.

Door jullie reacties kwam ik erachter dat ik dit eigenlijk gewoon echt niet meer wilde. Financieel zou het lastig zijn maar ik vond dat ik mijzelf tekort deed. Dus heb ik mijn baan opgezegd. Met een dubbel gevoel; blij dat het eind in zicht was en enigszins bezorgd om ons inkomen.

Een week later werd ik gebeld door een zakenrelatie die mij een baan aanbood. Helemaal naar mijn zin.
Wat ben ik blij; eind goed- al goed...!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

11-03-2013 om 13:07

Fijn

dat dit zo goed uitgepakt is voor je. Je voordeel was dat je toch nog in de beginfase zat en er ook van de werkgever uit nog geen zekerheid was of je daar wel in dienst kon blijven na je proeftijd of eerste contractsperiode. Je bent eigenlijk van de ene naar de andere beginfase overgestapt en dat blijkt een goede keus te zijn geweest. Maar dat je ook geboft hebt met deze gang van zaken is wel duidelijk. Het was een risico om zomaar op te stappen.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

11-03-2013 om 14:16

Ook gefeliciteerd

Al moet ik er eerlijk bijzeggen dat ik dit ook nooit zo gedaan zou hebben. Ik vind dat ik medeverantwoordelijk ben voor het gezinsinkomen en geen zin meer zou wat mij betreft dan ook echt geen optie zijn.

Maar goed, ik wil je plezier niet vergallen natuurlijk. En het is jouw leven, jouw keuze. Hartstikke fijn dat alles weer op z'n pootjes terecht is gekomen.

Gefeliciteerd

maar...ik dacht ook gelijk wat Ginny schrijft, wat een mazzel!! Voor hetzelfde geld had je een poos zonder werk en inkomen gezeten, ik zou dat, persoonlijk niet willen..

Maar goed, je hebt geluk en natuurlijk gun ik je dat van harte!! Veel plezier in je nieuwe baan!

Hanny61

Hanny61

12-03-2013 om 11:10

Beetje zuur

de reacties van mijn voorgangers. Ik had je ook aangeraden eerst een nieuwe baan te zoeken, voordat je ontslag nam. Omdat ik hier negatieve ervaringen mee heb. Maar diep in mijn hart geloof ik nog steeds dat een beslissing om iets te beëindigen openingen voor iets nieuws biedt. En dat heb jij nu weer bewezen!
Gefeliciteerd!

lizzy

lizzy

12-03-2013 om 20:32

Merci

bedankt voor jullie felicitaties.

Ik begrijp jullie terughoudendheid wel. Objectief gezien is het onverstandig om een baan op te zeggen, terwijl je niets anders hebt en het inkomen eigenlijk wel nodig hebt.

Maar ik zag mijzelf , op termijn, ziek worden binnen deze organisatie. En dat weegt voor mij niet op tegen financiele zekerheid.
Het geeft ook een bepaalde spanning; kijken wat er op je pad komt; avontuur.

In het verleden kon dat natuurlijk ook. Of dat in deze tijd , met mijn leeftijd (45) en een gezin, nog zo handig is is maar de vraag.

En ik heb mazzel gehad; jazeker. Inmiddels heb ik nog een baan aangeboden gekregen die meer zekerheid biedt, maar mij ook meer vastpint. Ik ben er nog niet over uit.

Ik besef dat ik in een luxe positie verkeer. Maar ik geloof ook inderdaad dat er altijd weer iets nieuws op je pad komt als je daarvoor open staat. Misschien niet altijd in de richting die je zelf denkt/ wenst. Maar tot nog toe heb ik geen klagen. En ik denk altijd maar; ik kan beter spijt krijgen van iets wat ik wel doe dan dat ik niet doe. Jaren bij eenzelfde werkgever terwijl het mij niet bevalt is niets voor mij. Dat maakt dat ik risico neem en zie dat het uiteindelijk weer op z'n pootjes terecht komt.

Dus blij met mijn 'geluk'!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

12-03-2013 om 20:46

Goed voor je ego!

Dat is het in ieder geval wel. Je hebt nog niet opgezegd en al twee nieuwe aanbiedingen. Wat moet jij goed in markt liggen

Mijn reactie was trouwens niet zuur bedoeld. Het is meer dat ik hier zo anders in sta, dat ik sec een felicitatie niet uit mijn toetsenbord. Gewoon niet reageren was wellicht ook een optie geweest.

Ik geloof in mijn werk ook niet zo in deuren en ramen, maar misschien speelt ook wel mee dat ik mijn baan te leuk vind en te serieus neem om daar zo mee om te gaan. Ik zou echt niet zomaar kunnen aarden in een ander soort werk.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

12-03-2013 om 20:47

Kreeg

Niet uit mijn toetsenbord KREEG dussss....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.