Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Blij

Direct na het behalen van mijn hbo diploma ben ik gestart bij een van de grotere accountantskantoren ik was blij, want ik had gelijk een goede baan. De baan was verre van goed, ze hadden meer mensen aangenomen dan nodig en als ze dan de eerste 2 maanden een paar mensen wel inplannen en andere mensen niet dan hebben de mensen die niet ingeplanned zijn voor altijd een achterstand, zo ook ik. 

Na een interne overplaatsing ging ik meer passend werk doen maar de afdeling waar ik zat lag onder zwaar vuur, en jaarlijks kreeg ik te horen dat er weinig ruimte was voor iets extra en toen werden we dus als afdeling verkocht aan de hoogste bieder. We werden een losstaand bedrijfsonderdeel en daar werd weer op los bezuinigd. Toen ik voor de zoveelste keer naar een locatie op 2,5 uur enkele reistijd werd gestuurd ben ik gaan solliciteren. Altijd een achterstand opgelopen qua salaris en ervaring dus mijn werkjaren en al sloten niet aan op mijn ervaringsjaren.

Na 2 jaar bij de huidige werkgever kreeg ik al door dat ze erg tevreden waren met mijn groei, kleine loonsverhoging en een kleine bonus en veen complimenten.  Vorig jaar (jaar 4) was er een enorme impuls, grote bonus, 2 loonsverhogingen in korte tijd en heel veel veren. Dinsdag had ik weer een  beoordelingsgesprek, loonsverhoging van 15% en een flinke bonus.

Mocht je dus in een situatie zitten zoals de mijne, ga weg bij je werkgever! Zoek een nieuwe!

wat fijn dat je de goede beslissing hebt genomen ik heb ook jaren “vast” gezeten in een baan waarvan ik dacht dat ik niks beters zou kunnen krijgen, wel dus stoute schoenen aangedaan en nu betere uren meer salaris leukere collega’s tis natuurlijk altijd beetje geluk hebben ook! 

Decembermamma

Decembermamma

19-01-2025 om 12:18 Topicstarter

Ja precies! Ik kwam bij headhunters terecht die me niet de beste baantjes en salarissen bood. Toen ik aangaf bij een werkgever in mijn woonplaats te willen solliciteren zei hij "daar pas jij niet". Toen heb ik er een jaar later toch gesolliciteerd. Dat is trouwens ook een groot voordeel, in een minuut of 10 op je werk zijn. 

Het is nooit goed maar te blijven aanmodderen/hangen als er zoveel onrust is, zeker niet in een arbeidsmarkt zoals deze nu is!

Beter spijt van iets dat je wél hebt geprobeerd, dan dat je iets nooit hebt durven doen (verder kijken). Gefeliciteerd Decembermamma!

Decembermamma

Decembermamma

19-01-2025 om 20:15 Topicstarter

Kersje schreef op 19-01-2025 om 16:08:

Het is nooit goed maar te blijven aanmodderen/hangen als er zoveel onrust is, zeker niet in een arbeidsmarkt zoals deze nu is!

Beter spijt van iets dat je wél hebt geprobeerd, dan dat je iets nooit hebt durven doen (verder kijken). Gefeliciteerd Decembermamma!

Ja klopt maar ja door overplaatsing, overname en dat soort dingen ben ik echt wel lang daar gebleven. Dit is een werkgever waar mensen soms weg zijn gegaan maar ook gewoon weer terug komen. Er zitten nadelen aan deze werkgever (werkdruk is echt heel hoog) maar de waardering is ook heel groot en de beloning echt heel goed. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.