Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Takkie

Takkie

10-11-2016 om 14:52

blaffende honden

Onze overburen hebben sinds een paar jaar twee hondjes. In het begin blaften ze alleen als ze uitgelaten werden. Vooral irritant als dat 's morgens om half 7 gebeurt en 's avonds om half 12. Er zijn namelijk nogal wat mensen in de straat die kleine kinderen hebben die er wakker van worden. Eigenaren aanspreken had geen zin. Antwoord was dat dat nu eenmaal het karakter van de honden is en niet is af te leren.
Sinds een half jaar zijn de buren veel vaker allebei van huis en de honden blaffen dus extreem veel, bijna continu. Zelfs ik als overbuurvrouw vind het hinderlijk, de naaste buren hebben er nog veel meer last van. De overburen zijn er al door diverse andere buren op aangesproken maar het enige is dat ze een grote mond krijgen. Behalve dat het overlast (met name de naaste buren) geeft vind ik het ook nog eens zielig voor die hondjes. Een keer een hond die blaft als er iemand aan de deur komt of als ie lekker aan het spelen is is helemaal prima, maar dit gaat soms uren achter elkaar door.
Wat kunnen wij, de diverse buren, er aan doen om de situatie te verbeteren.

Morgaine

Morgaine

10-11-2016 om 16:08

Politie bellen?

Het speelt al jaren en jullie en anderen omwonenden hebben al geprobeerd om met ze te praten. Dan kun je gewoon de politie bellen, dit is flinke geluidsoverlast.

wijkagent inschakelen?

ik zou de wijkagent inschakelen en een melding doen, t liefste met verschillende mensen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.