Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

judith

judith

12-05-2015 om 06:34

bijbaantje puber, hoeveel uren?

Mijn zoon(16) wil graag een bijbaantje als vakkenvuller. Van de winkel zeggen ze dat je minimaal 3 avonden beschikbaar moet zijn. Een vriend van onze zoon werkt daar ook en die vertelde dat hij soms pas om half 11 klaar is. Ik vind dat nogal laat en veel voor door de week. Hij zit in havo 4 , staat er goed voor en dat wil ik graag zo houden.
Hoeveel werken jullie pubers?

Barvaux

Barvaux

12-05-2015 om 07:58

hmm

Beschikbaar moeten zijn zegt waarschijnlijk niet dat je alle avonden moet werken. Ze willen kunnen schuiven.

Hier is het meestal 2-12 uur wat ze willen dat je beschikbaar bent.

Je krijgt toch vaak een nul-urencontract dus dan kun je altijd nee zeggen als het niet uit komt. Gewoon solliciteren en positief doen over die avonden. Er zal ook wel een vrijdag in zitten.

Mijn zoon heeft een half jaar twee ochtenden gewerkt (van 6-8) en dat was wel te veel, vooral omdat hij alleen in het koelgedeelte werkte, vond hij echt te saai zo 's morgens vroeg.

Barvaux

Barvaux

12-05-2015 om 07:59

oja

Bedenk ook dat je kind extra moe is waarschijnlijk gewoon om 11 uur slaapt en goed slaapt en dat kan beter zijn dan liggen lummelen de hele avond en niet moe naar bed toe moeten vanwege de algemene puberjetlag.

zebra

zebra

12-05-2015 om 14:07

3 keer per week

onze puber, 16 jaar en ook havo 4, werkt 3 keer per week als vakkenvuller bij een bouwmarkt. In totaal 7 uur waarvan 1 avond van 18 tot 21 uur. Dan is hij uiterlijk 21.15 uur thuis.

Tijdens schoolvakanties wordt hij vaker ingezet maar meestal wordt dan van tevoren gevraagd of hij extra beschikbaar is. Heel soms wordt hem ook gevraagd of hij doordeweeks een extra middag kan komen of iets eerder dan gebruikelijk maar dat gaat niet altijd ivm lesrooster en huiswerk. Dan zegt hij ook rustig dat hij die middag niet kan, is geen probleem verder.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.