Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

mari39

mari39

12-04-2013 om 14:21

Bezwaar tegen besluit gemeente

De gemeente hier heeft een besluit genomen om een bepaalde weg in de wijk af te sluiten. De mensen die aan die weg wonen hebben dit geiniteerd, gemeente heeft voorgenomen besluit gepubliceerd online en in een krantje maar iedereen in de straat heeft dit volkomen gemist. Toen het besluit werd bekendgemaakt (huisaanhuis) waren we dus te laat voor bezwaar. Wel gedaan, maar bezwaren zijn bij iedereen op procedurele gronden afgewezen. De consequenties voor de wijk zijn enorm wbt. verkeersveiligheid en doorstroom. Ik ga nu bezwaar maken tegen de afwijzing van het bezwaar, maar welke gronden kan ik daarvoor aandragen? Gezien onze locatie tov die weg zijn wij dusdanig direct betrokken dat ik vind dat de gemeente ons direct had moeten benaderen met een voorgenomen besluit (huisaanhuis-bericht). Door dat niet te doen, vind ik het nu onbehoorlijk bestuur. Iemand nog aanvullingen of andere goede ideeen waardoor onze bezwaren toch in behandeling worden genomen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Angela67

Angela67

12-04-2013 om 16:06

Politiek!

laat dit niet aan de bestuurders/ambtenaren maar ga direct de gemeenteraadsleden inschakelen.
natuurlijk volg je netjes ondertussen het proces, maar ik zou direct alle raadsleden apart mailen (niet allemaal tegelijk, gewoon identieke mail naar alle raadsledne apart sturen)
leg uit dat je natuurlijk als burger graag netjes het proces had willen volgen maar dat je het gevoel hebt dat de betrokken ambtenaren etc. etc. . . .
en doe wat aardige voorstellen waardoor je laat zien dat je na hebt gedacht over de situatie, of alternatieven die je ziet etc.
maak er een mail van die zij kunnen zien als niet te zeurderig, maar dat je echt betrokken bent en graag een oplossing wilt. En dat je ervan overtuigd bent dat zij jou kunnen helpen om de discussie weer te openen, bla bla . .
Is dat wat?

mari39

mari39

12-04-2013 om 16:45

Angela

dat is een idee, daar had ik eigenlijk niet aan gedacht. Dank je wel voor de tip!!!

Tinus_p

Tinus_p

12-04-2013 om 16:55

Geen bezwaar maar beroep

Zoek de afwijzing van het bezwaar op; er hoort bij te staan waar je beroep kunt instellen tegen de afwijzing van het bezwaar (dat is meestal de rechtbank). Doe dat, en doe dat op tijd. Het kost jou namelijk niet zoveel, maar de gemeente wel.

Marie

Marie

12-04-2013 om 18:16

Hulpdiensten?

Hoi
Je hebt het over doorstroming van het verkeer. Zou de afsluiting ook invloed kunnen hebben op aanrijdtijden van de hulpdiensten, zoals brandweer en ambulance? Want dan heb je ook een sterk argument namelijk.
Weet je ook waarom de aanwonenden de weg hebben willen afsluiten?

mari39

mari39

12-04-2013 om 20:16

Zeker

is dit van invloed op de hulpdiensten. Het wordt afgezet met paaltjes waarvoor hulpdiensten dan een sleuteltje hebben om het paaltje te verwijderen. Maar ja, dat moeten ze dan wel bij zich hebben, en het kost tijd. Dat is wel eens heel erg mis gegaan in een ander deel van de wijk, waar ook de ontsluiting erg slecht is, maar de gemeente blijft haar standpunt handhaven.
Reden voor de mensen van betreffende straat: sluipverkeer, kinderen kunnen niet op straat spelen, nauwe straatjes. Klopt ook, maar dat is bij ons ook het geval. En dat wordt nu erger. De straten zijn erg smal, 2 autos kunnen elkaar niet kruisen. Dan moet 1 achteruit rijden, en alle andere auto's die er achter staan.
Gewoon niet over nagedacht!

Inge M

Inge M

12-04-2013 om 20:32

Niet alleen raadsleden

Schrijven naar het college kan ook heel effectief zijn, of naar de wethouder die verkeer in zijn portefeuille heeft.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

13-04-2013 om 13:00

Pers

En vergeet ook vooral niet om een cctje aan de krant te sturen. Die kunnen ook nog wel eens gek zijn op dit soort verhalen.

Juridisch gezien heeft de gemeente het waarschijnlijk goed gedaan. Ik zou daarom niet alleen focussen op het juridische traject, breed in zetten en de druk van alle kanten opvoeren.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.